اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان خبر داد:

راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه در بیمارستان‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال استان زنجان گفت: در هفته دفاع مقدس سیستم صدور شناسنامه در دو بیمارستان امام حسین (ع) و بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سیستم صدور شناسنامه در بیمارستان‌های زنجان
یعقوب حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه ثبت احوال کشور و به تناسب آن ادارات ثبت احوال در استان‌ها در دهه اخیر از سال 1384 به بعد در سراسر کشور سیستم صدور شناسنامه کامپیوتری زیر 15 سال را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال با عملیاتی و کاربردی کردن شماره ملی برای افراد گام‌های موثری را به سوی اجرایی شدن دولت الکترونیک برداشته است.
وی با بیان اینکه تاکنون سازمان ثبت احوال کشور و به تناسب آن ادارات ثبت احوال در استان‌ها پیشگام در دولت الکترونیک بوده و در آینده نیز خواهند بود، افزود: در راستای اجرای دولت الکترونیک پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به عنوان یک بانک اطلاعاتی قوی و غنی موضوع آمار در کشور را پشتیبانی می‌کند.
با اشاره به اینکه در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور همه اسناد صادر شده ولادت و وفات از سال 1297 به بعد داده آماری شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور 120 رکورد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت شده که می‌تواند به عنوان یک بانک اطلاعاتی غنی در راستای اهداف دولت الکترونیک برای استخراج آمار انسانی به شمار آید.
وی با بیان اینکه در استان زنجان صدور شناسنامه مکانیزه زیر 15 سال به عنوان دومین استان بعد از استان قم آغاز شده است، یادآور شد: با ورود کارت شناسایی ملی و ارائه خدمات با آن که بر اساس مصوبه هیئت دولت همه ارگان‌های دولتی و غیر دولتی موظف شدند تا خدمات را در مقابل اخذ کارت ملی انجام دهند کارها سهل و آسان شده است.
حسینی با اشاره به تاثیر کارت شناسایی ملی در سهام عدالت و هدف‌مندی یارانه‌ها گفت: در ثبت نام افراد برای سهام عدالت شماره ملی به عنوان شناسنامه اصلی هر فرد در نظام اداری کشور کمک کرد تا مردم به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند به طوری که نهادهای حمایتی نام یک فرد را در چند جا اعلام می‌کردند اما در مقابل نام کسی در هیچ جا ثبت نمی‌شد که شماره ملی این معضل را حل کرد.
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه شناسنامه ملی چون از پایگاه ثبت و بانک اطلاعاتی باید تاییدیه می‌گرفت برای همین اعلام می‌کرد که شماره‌ای قبلا در جایی دیگر ثبت شده یا نشده و از روند تکرار و تعدد ثبت نام جلوگیری می‌کرد، یادآور شد: در ثبت نام برای هدفمندی یارانه‌ها نیز شماره ملی به عنوان یک شناسه اصلی برای هدف‌مند سازی مورد استفاده قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ها و رسالت‌های اصلی هم دولت و هم سازمان ثبت احوال ثبت در مهلت قانونی است، خاطر نشان کرد: واقعه ولادت باید در مهلت قانونی 15 روزه اتفاق افتد یعنی صاحبان واقعه به کسی که به دنیا می‌آید در اسرع وقت شناسنامه اخذ کنند تا در آمارها اخلال ایجاد نشود.
حسینی به تشکیل میز خدمت پاسخ گویی به ارباب رجوع در محل ثبت احوال در اداره کل و اداره شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: شهروندان عزیز می‌توانند برای نحوه خدمت‌گیری به میز خدمت مراجعه کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول