اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت و احوال کرمان خبر داد:

ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و احوال استان کرمان گفت: نمایندگان ثبت احوال استان کرمان در دفاتر پیشخوان دولت فعال می‌شوند.

ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین اخیری پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از سند هویتی شهید باهنر با اشاره به ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولت اظهار داشت: بر اساس سال جاری مجوز چهار دفتر در مرکز کرمان و پنج دفتر در شهرستان‌های بزرگ اخذ شده است.
وی بیان کرد: 12 نوع از خدمات اداره کل ثبت و احوال از جمله درخواست کارت ملی و المثنی شناسنامه در این دفاتر ارائه می‌شود و شهروندان می‌توانند به راحتی از آنها بهره‌مند شوند.
اخیری افزود: از فواید اجرای این طرح این است که فعالیت‌ها به بخش خصوصی داده می‌شود و کاهش مراجعات مردمی، صرفه‌جویی در هزینه و وقت را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری مرکز فعالیت نمایندگان ثبت احوال استان کرمان در دفاتر پیشخوان دولت را به 10 مرکز افزایش دهیم.
مدیرکل ثبت و احوال استان کرمان همچنین با اشاره به صدور رایانه‌ای شناسنامه افراد بالای 15 سال در استان کرمان گفت: این کار از سال گذشته آغاز شده و 15 شهرستان باقیمانده نیز از نیمه دوم سال جاری عملیاتی می‌شود.
اخیری بیان داشت: با فعالیت‌های صورت گرفته امیدواریم که تا پایان سال جاری پوشش صدور شناسنامه رایانه‌ای کل استان کرمان عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: با تلاش و همکاری در سطح استان کرمان ثبت وقایعی مانند ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به نحو مطلوبی پیش می‌رود با این وجود از وضع مطلوب کشوری فاصله داریم.
اخیری با اشاره به راه‌اندازی آرشیو الکترونیکی اسناد خاطرنشان کرد: کرمان جزو استان‌های پیشرو در این زمینه است و از سال گذشته تا کنون 70 درصد اسناد شهر کرمان الکترونیکی شده و به زودی در شهرستان‌ها آغاز می‌شود.
وی گفت: این طرح از رفت و آمدها، هزینه‌های جانبی، وقت مازاد می‌کاهد. 
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول