اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال گلستان:

شناسنامه‌های مکشوفه از طریق سایت شناسایی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال گلستان از راه‌اندازی سایتی که شناسنامه‌های مکشوفه از طریق آن شناسایی می‌شوند خبر داد.

شناسنامه‌های مکشوفه از طریق سایت شناسایی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیف‌الله ابوترابی در جمع مدیران و معاونان این اداره‌کل اظهار داشت: شهروندان گلستانی از طریق مراجعه به نشانی WWW.GOLESTAN.IR و WWW.GOLESTAN.COM می‌توانند شناسنامه‌های مفقود شده خویش را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه باید ارائه خدمات، صد درصد الکترونیکی صورت پذیرد، تصریح کرد: سخت‌افزارهای مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی مهیا شده است که با حمایت استاندار و اعتبارات معاونت برنامه‌ریزی این اقدامات انجام گرفته است.
مدیر‌کل ثبت احوال گلستان گفت: با استقرار سازمان الکترونیک ارائه خدمات در محل سکونت افراد انجام می‌گیرد.
ابوترابی خاطرنشان کرد: با این استقرار نزدیک به 3 میلیون سند وقایع حیاتی در قالب آرشیو اسناد به مرحله اجرا درآمده و عملیاتی می‌شوند. 
وی در خصوص تمدید کارت‌های ملی بیان داشت: با مصوبه اخیر دولت، مدت اعتبار کارت‌های ملی تا دو سال دیگر تمدید شد.
ابوترابی یادآور شد: افرادی که به دلیل تغییر و جابه‌جایی، محل سکونت شان تغییر یافته است باید در اولین فرصت درخواست خود را از طریق وب سایت ثبت احوال اطلاع‌رسانی کنند.
مدیر کل ثبت احوال گلستان گفت: ساختمان‌های ثبت احوال در شهرستان‌های رامیان، کلاله و آزادشهر که استیجاری بوده‌اند برای رفاه حال شهروندان به مکان‌های جدید التاسیس انتقال می‌یابند.
وی با بیان اینکه اتوماسیون اداری به سیستم MPRS مجهز می شوند افزود: با اجرایی شدن این سیستم، اقدامات ثبتی در شهرستان‌ها تسریع می یابد که در آینده ای نزدیک شاهد این رویداد مهم در استان هستیم.
ابوترابی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به صورت کامل به همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود، اذعان داشت: با توجه به اینکه مکان تولد و محل سکونت افراد ممکن است متفاوت باشد برای تسهیل این موضوع، ثبت احوال برنامه‌ای در دستور کار قرار داده که طی آن مسائل مربوط به شخص در محل سکونت انجام می‌گیرد.
مدیرکل ثبت احوال گلستان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیمای گلستان انجام شده است تا مردم در قالب برنامه‌های زنده با حوزه‌های مختلف اجتماعی، انتخاب نام، قوانین و مقررات حوزه هویت آشنا شوند تا در وصول مطالبات شان به ثبت احوال دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول