اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ثبت احوال اردبیل خبر داد:

ارایه شناسنامه‌های مکانیزه در شهرهای اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: در اکثر شهرهای استان اردبیل سیستم‌های مکانیزه برای صدور شناسنامه‌های جدید آغاز شده است.

ارایه شناسنامه‌های مکانیزه در شهرهای اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی باباپور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: برای تمام مراجعان در شهرهای استان صدور شناسنامه‌های جدید آغاز شده و هیچ‌گونه مشکلی در تعویض شناسنامه‌های قدیمی برای افراد مختلف وجود ندارد.
وی تصریح کرد: با این اقدامات که از اوایل امسال در شهرهای مختلف استان شروع شده به سرعت و در کمتر از دو سال شاهد تعویض شناسنامه‌های قدیمی به جای شناسنامه‌های جدید مکانیزه می‌باشیم.
باباپور خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از جعل و مخدوش شدن شناسنامه‌ها سیستم مکانیزه برای صدور شناسنامه به افراد بالای 15 سال آغاز شده است.
این مقام مسئول اضافه کرد: ‌این افراد با مراجعه به ثبت احوال می‌توانند نسبت به تعویض شناسنامه‌های خود اقدام کنند.
وی در ادامه سخنان خود از ایجاد و برقراری تمهیدات لازم برای صدور کارت ملی هوشمند در استان خبر داد و گفت: تا پایان امسال امکان صدور کارت ملی هوشمند در تمام مراکز استان‌ها به ویژه مرکز استان اردبیل نیز برقرار شده و ما اقدام به صدور کارت ملی هوشمند برای ساکنان استان می‌باشیم.
باباپور به مزایای کارت ملی هوشمند در مقایسه با کارت‌های رایج در بین مردم اشاره کرد و ادامه داد: ‌در کارت‌های جدید سعی شده است تمام مشخصات و شرایط احراز هویت افراد به صورت دقیق و از طریق سیستم‌های هوشمند اعمال شود تا افراد با داشتن این کارت از بسیاری خدمات عمومی و اجتماعی استفاده کنند.
معاون ثبت احوال اردبیل در ادامه سخنان خود به یکی از اقدامات مؤثر و مفید ثبت احوال در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: ایجاد آرشیو الکترونیکی در سطح کشور و استان اردبیل که در برخی از شهرهای استان راه‌اندازی شده است امکان بهره‌مندی افراد را از دسترسی به خدمات ثبت احوال به شکل آسان مؤثر کرده است.
باباپور تصریح کرد:‌ با ایجاد این سیستم تمامی افراد می‌توانند در اقصی نقاط کشور با مراجعه به ثبت احوال آن منطقه نسبت به درخواست اسناد هویتی خود اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از این سیستم دیگر نیازی به مراجعه حضور وجود نخواهد داشت و افراد تمام خدمات حوزه ثبت احوال را از طریق سیستم الکترونیکی و تجهیزات مدرن دریافت می‌کنند.
باباپور نسبت به تجهیز و تکمیل ماشین‌آلات مورد نیاز، تکمیل پست‌های سازمانی و تبدیل نمایندگی ثبت احوال جعفرآباد به اداره مستقل قول مساعد داد.
به گزارش فارس، سرپرست فرمانداری بیله‌سوار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت ثبت دقیق و به موقع وقایع حیاتی چهارگانه اضافه کرد: ‌اگر این کار به موقع و مناسب با همکاری مردم انجام شود ما با دست یافتن به آمالی دقیق می‌‌توانیم در برنامه‌ریزی‌های خود موفق عمل کنیم.
رسول زیبانژاد به سرشماری آبان ماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: ‌ثبت احوال تا دو ماه آینده باید نسبت به تحویل شناسنامه‌های جدید اقدام کرده تا آمارگیران ما در موقع مراجعه برای ثبت آمار دچار مشکل نشوند.
وی گفت: ‌این آمار و اطلاعات نیاز ضروری مسئولان و برنامه‌ریزان کشور برای تصمیم‌‌گیری شایسته در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... است.
زیبانژاد افزود: کلیه ادارات و دستگاه‌های ذیربط نیز باید همکاری لازم را با ثبت احوال و مرکز آمار داشته باشند تا برای همیشه اطلاعات و آمار به روز و به موقع ارایه شود.
سرپرست فرمانداری بیله‌سوار به وسعت و گستردگی شهرستان و ضرورت توسعه نمایندگی و استقرار اداره ثبت احوال جعفرآباد اشاره کرد و اظهار داشت: ما در جمع‌آوری و ثبت به موقع وقایع حیاتی بر تجهیز و تکمیل ماشین‌آلات مورد نیاز و همچنین تکمیل پست‌های سازمانی و تبدیل نمایندگی ثبت احوال بخش جعفرآباد به اداره مستقل نیاز به مساعدت و همراهی نزدیک داریم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول