اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ثبت احول همدان:

ثبت احوال همدان 77 پست بلاتصدی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ثبت احول استان همدان گفت: در ثبت احوال استان همدان 77 پست بلاتصدی داریم.

ثبت احوال همدان 77 پست بلاتصدی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عبدالله مقصودی‌فر پیش از ظهر امروز در شورای ثبت احوال استان همدان، طرح آرشیو الکترونیک اسناد سجلی، رایانه‌ای کردن شناسنامه‌های بالای 15 سال را از جمله اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر اداره کل ثبت احوال استان برشمرد.
وی با بیان اینکه سازمان اسناد استان همدان یک پرتال راه‌اندازی کرده است، گفت: این پرتال تا کنون 28 هزار نفر بازدیدکننده داشته است.
مدیرکل اداره ثبت احول استان همدان تصریح کرد: در سال جاری 400 میلیون تومان برای ایجاد زیرساخت کارت هوشمند ملی در استان تأمین شد و موافقت‌نامه مبادله و تخصیص آن نیز داده شده است.
وی با بیان اینکه در استان همدان یک دفتر پیشخوان فعال وجود دارد، ابراز داشت: دفاتر پیشخوان در مرحله نخست باید در شهرهای بالای 100 هزار نفر ایجاد شود که این مهم در شهرهای دارای شرایط استان همدان نیز دنبال می‌شود.
مقصودی‌فر در ادامه با بیان اینکه در استان همدان ثبت ولادت‌ها به روز انجام می‌شود، تصریح کرد: 99.2 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد و مهلت قانونی ثبت فوت در همدان نیز 97.3 درصد بوده که در فاصله 10 روز به ثبت می‌رسد.
وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ثبت احوال استان همدان نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: اعتبار ثبت احوال استان که سال گذشته 914 میلیون ریال بوده در سال جاری به یک میلیارد و 137 میلیون و 500 هزار ریال رسیده است.
مدیرکل اداره ثبت احول استان همدان در ادامه به نیازهای ثبت احوال استان همدان اشاره کرد و با اشاره به رویکرد نوین و هزینه‌های جدید این سازمان افزایش اعتبارات هزینه‌ای را خواستار شد.
وی به کمبود نیروی انسانی در ثبت احوال همدان اشاره کرد و گفت: با عنایت به اینکه این اداره کل دارای 213 پست ثابت سازمانی بوده و اکنون 136 پست دارای تصدی و 77 پست بلاتصدی دارد که بر این اساس 37 درصد این پست‌ها بلاتصدی است.
مقصودی‌فر به کمبود خودرو در نمایندگی‌های جدید ثبت احوال استان همدان اشاره کرد و گفت: با توجه به نمایندگی‌های جدید، 23 خودرو نیاز داریم.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت بی‌بدیل ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی، گفت: پایه اصلی هر برنامه و طرح قابل اجرایی آماری است که در ثبت احوال به ثبت رسیده است چرا که ماهیت کاری این سازمان حول آمار مربوط به انسان است.
محمدمهدی مفتح، به افزایش آمار امید به زندگی در روستاها و مناطق شهری اشاره کرد و ابراز داشت: این مهم اهمیت و ارزش بالای کار ثبت احوال را نشان میدهد چرا که امر ثبت این آمارها به درستی در این سازمان صورت میپذیرد.
وی با بیان اینکه استفاده از سیستمهای مدرن و الکترونیک در سطح کشور و در استان همدان در حال پیشرفت است، گفت: در سازمان ثبت احوال نیز رویکرد بسیار مهمی در راستای خدمات الکترونیک صورت پذیرفته است.
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی به خدمات استاندار همدان اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه هایی که در دوره تصدی مهندس پیریایی به ثبت رسیده در دوران هیچ استانداری سابقه نداشته چرا که توجه این فرد به مردم روستاها و شهرها بسیار بالا است.
استاندار همدان نیز با بیان اینکه مجموعه ثبت احوال استان و مدیرکل این مجموعه از ادارات و مدیران کل نمونه استانی هستند، افزود: این مهم را در ارزیابی‌هایی که اخیراً از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گرفته شده، می‌توان مورد توجه قرار داد.
کرم‌رضا پیریایی با بیان اینکه در همدان 21 شهر کوچک داریم، به برنامه عصر کاری و شب فرهنگی اشاره کرد و گفت: در مباحث جمعیتی استان بیشتر بر روی آمار ثبت احوال استناد می‌کنیم چرا که آمار این دستگاه آماری متقن است و البته توفیقات حاصل شده نتیجه همدلی و همکاری بین دستگاه‌های استانی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به آمار ارائه شده از سوی مدیرکل ثبت احوال همدان، اظهار داشت: منبع و مأخذ اطلاعاتی که در استان همدان مبنا قرار می‌گیرد، آمار ثبت احوال استان است.
علی‌اکبر فامیل کریمی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت وقایع چهارگانه توسط ثبت احوال استان به خوبی و به صورت کارشناسانه انجام میشود که بسیار مهم است چرا که این دستگاه موثق‌‌ترین آمار مربوط به طلاق و ازدواج را به صورت مشخص دارا است.
انتهای پیام/ل10‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول