اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد:

صدور 800 هزار شناسنامه رایانه‌ای در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سراسر کشور بالغ بر 800 هزار شناسنامه رایانه‌ای صادر شده که 13 هزار مورد در همدان صورت گرفته‌ است.

صدور 800 هزار شناسنامه رایانه‌ای در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمد ناظمی اردکانی ظهر امروز با حضور در اداره ثبت احوال منطقه 1 همدان، این مرکز را رسماً افتتاح کرد و در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر سال 88 نخستین شناسنامه رایانه‌ای تقدیم مقام معظم رهبری شد و در سال 89 ادارات کل استان‌ها به سامانه دستگاه صدور شناسنامه رایانه‌ای مجهز شدند که این تجهیزات با 60 درصد از اعتبارات استانی خریداری شد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صدور این نوع شناسنامه با تقاضای مردم انجام می‌شود، افزود: استان‌هایی که در صدور شناسنامه رایانه‌ای توانمندی بالایی دارند می‌توانند با ارسال فراخوان نسبت به تعویض شناسنامه آحاد مختلف مردم اقدام کنند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 800 هزار شناسنامه رایانه‌ای در کشور صادر شده است که 13 هزار مورد آن در استان همدان صورت گرفته است.
وی در خصوص کارت هوشمند ملی گفت: مطالعه اجرای این طرح در سال 89 به اتمام رسید که در صورت عملکرد مثبت پروژه در مرحله پایلوت در سال 91 به شکل ملی به اجرا در می‌آید.
ناظمی‌اردکانی اضافه کرد: استان قم به عنوان پایلوت اجرا در نظر گرفته شده است چرا که زیرساخت‌های الکترونیکی در این شهر نسبت به سایر استان‌ها آماده‌تر است و به عنوان تک شهرستان و کلانشهر محسوب می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون از چگونگی ارائه خدمات ثبت احوال در استان همدان شکایتی دریافت نشده است، خاطرنشان کرد: استان همدان به لحاظ آرشیو الکترونیک، مکانیزه کردن صدور شناسنامه و ایجاد گنجینه اسناد سجلی شخصیت‌های معروف و بنام استان پیشرو است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه افزود: 120 میلیون سند هویتی در کشور نگهداری شده است که شامل 100 میلیون سند ولادت و 20 میلیون سند فوت می‌شود و 4 میلیون و 200 هزار سند نیز در استان همدان وجود دارد.
وی افزود: اساس ارائه هر خدمت شهروندی منوط به شناسایی فرد است که در دولت الکترونیک خدمات به صورت مجازی انجام می‌شود.
ناظمی‌اردکانی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیارد تراکنش اطلاعاتی از سیستم بانکی و برخی دستگاه‌های دولتی با پایگاه جمعیتی کشور صورت گرفته است و توانسته‌اند اطلاعات خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول