اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال کاشان:

اداره ثبت احوال نیاسر غیرقانونی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال کاشان گفت: فعالیت اداره ثبت و احوال شهر نیاسر از توابع شهرستان کاشان از ابتدا غیرقانونی بوده‌ است.

اداره ثبت احوال نیاسر غیرقانونی است
حسن مهرعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در اصل 44 قانون اساسی توسعه تشکیلات دولتی ممنوع بوده و تأسیس اداره جدید خلاف قانون است.
وی هدف از اجرای اصل 44 قانون اساسی را کم شدن تصدیگریها و بدنه دولت و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی دانست و افزود: علی‌رغم دستورالعمل چنین قانونی، اداره ثبت در نیاسر تأسیس و شروع به فعالیت کرده‌است. 
رئیس اداره ثبت احوال کاشان تصریح کرد: برای فعالیت اداره ثبت و احوال نیاسر یک قولنامه‌ای بین مدیر‌کل وقت، اداره ثبت احوال، شورای شهر، شهرداری و بخشداری نیاسر تنظیم شده و مقرر گردیده تعیین مکان اداره و پرداخت مال‌الاجاره به عهده بخشداری باشد.
وی یادآور شد: برای احداث ساختمان ثبت و احوال در نیاسر شهرداری موظف شده با همکاری ارگان‌ها از جمله بخشداری و دهداری، 60 درصد از عملیات ساختمان اداره ثبت احوال را انجام و 40 درصد مابقی توسط ثبت احوال تکمیل شود.
رئیس اداره ثبت احوال کاشان گفت: از زمان فعالیت ثبت و احوال نیاسر تا به امروز در مکان‌های مختلفی از ساختمان قرض‌الحسنه گرفته تا یک کلاس در آموزش و پرورش اسکان یافته‌است تا اینکه بخشداری اذعان کرد با جذب 13 میلیون و 600 هزار تومان اعتبار، به تعهد انجام 60 درصد از عملیات ساختمان ثبت و احوال نیاسر عمل کرده‌ است.
مهرعلی یادآور شد: ثبت احوال کاشان نیز برای تکمیل 40 درصد باقیمانده، از کمیته اعتبارات فرمانداری کاشان درخواست اعتبار کرد اما تاکنون هیچگونه اعتباری تخصیص داده نشده‌است‌.
وی عدم قانونی بودن فعالیت‌ها، عدم تخصیص اعتبار مناسب توسط فرمانداری و تصدی پست سرپرستی به مدت چهار سال را از جمله موارد تخلفات منجر به صدور حکم تعطیلی ثبت احوال نیاسر توسط مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اعلام کرد و افزود: بر اساس ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری تصدی پست سرپرستی به مدت چهار ماه است و بیش از خلاف قانون است.
رئیس اداره ثبت احوال کاشان اصلاح اشتباهات گذشته برای رفع مشکل به وجود آمده را حائز اهمیت دانست و گفت: با اخذ مجوز نمایندگی ثبت و احوال از معاون وزیر کشور و اختصاص زمینی به مساحت یک‌هزار مترمربع با 400 مترمربع زیربنا و جذب مشارکت‌های مردمی و همیاری ادارات، ساختمان ثبت احوال نیاسر کاشان احداث شود.
به گفته وی با اخذ نمایندگی ثبت احوال نیاسر، سازمان ثبت احوال کشور در احداث ساختمان ثیت احوال نیاسر هیچ گونه دخالتی ندارد و تهیه زمین و احداث ساختمان ثبت و احوال نیاسر از طریق کمکهای مردمی و همیاری نهادهای مردمی انجام می‌شود و اداره ثبت و احوال شهرستان کاشان فقط نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نظر آن اقدام می کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول