اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت نیکوکاران؛

مسجد جامع قدیم اوز توسعه یافت

خبرگزاری فارس: مسجد جامع قدیم شهر اوز با همت نیکوکاران توسعه یافت.

مسجد جامع قدیم اوز توسعه یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اوز، عبدالعزیز قاضی‌زاده صبح امروز در مراسم پایان کار مرمت و توسعه مسجد جامع قدیم اوز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مردم برای اقامه نماز جمعه در این مسجد با مشکل کمبود جا روبه‌رو بودند که با همت نیکوکاران این مشکل برطرف شد.
وی افزود: مسجد جامع قدیم اوز در بافت قدیم شهر و در محله میدان میران و خیابان طاهری شهر اوز واقع شده که دارای ارزش تاریخی بسیاری است.
امام جمعه اوز اضافه کرد: ساختمان این مسجد با معماری بسیار زیبا در دوران افشاریه با مصالح سنگ، گچ، خشت خام و چوب ساخته شده و طی شماره 3393- 28/12/79 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
قاضی‌زاده با اشاره به اینکه، توسعه این مسجد زیر نظر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان انجام شده است، گفت: 700 مترمربع در دو طبقه به فضای بخش مردانه مسجد اضافه شده است.
مفتی اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه بخش اوز در ادامه بیان کرد: بخش زنانه مسجد با 256 مترمربع زیربنا نیز در جنب مسجد ساخته شده است.
امام جمعه اوز در پایان ضمن قدردانی از نیکوکاران گفت: هزینه مصرف شده برای توسعه مسجد افزون بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که توسط یکی از نیکوکاران اوز تامین و پرداخت شده است.
به گزارش فارس، با توسعه این مسجد مشکلات نمازگزاران برطرف شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول