اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز قرآن و عترت مسجد مقدس جمکران خبر داد:

برگزاری مسابقات بین‌المللی اذان و ابتهال در مسجد جمکران

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز قرآن و عترت مسجد مقدس جمکران از برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی اذان و ابتهال در زمستان جاری در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

برگزاری مسابقات بین‌المللی اذان و ابتهال در مسجد جمکران
حجت‌الاسلام رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به افتتاح این مرکز در نیمه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز قرآن و عترت اهدافی والا را دنبال می‌کند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به گسترش فعالیت‌های قرآنی در مسجد جمکران اشاره کرد.
وی با تبیین برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از بدو راه‌اندازی مرکز قرآن و عترت تصریح کرد: این مرکز در تلاش است با جذب حداکثری مردم برای انس بیشتر با قرآن، ارتباط و پیوندی عمیق ایجاد کند.  
مدیر مرکز قرآن و عترت مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های مرکز قرآن و عترت مسجد مقدس جمکران را اجرای صوت خوانی و ترتیل برای نخستین بار در مسجد اصلی مقام جمکران بعد از نماز صبح عنوان و تصریح کرد: این برنامه با حضور قاریان و حافظان کل و بین‌المللی کشور انجام می‌شود.
وی به حضور بیش از دو میلیون جمعیت در شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران اشاره و ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، شبستان غربی که از بزرگ‌ترین شبستان‌های مسجد مقدس جمکران محسوب می‌شود به دلیل گنجایش بالا در پذیرش زائران برای اجرای برنامه‌های قرآنی اختصاص یابد.
محمدی با تاکید بر اینکه مردم در مسجد مقدس جمکران به صورت خانوادگی حضور پیدا می‌کنند عنوان کرد: برنامه‌های شاد و متنوع به منظور حضور خانواده‌ها در محافل قرآنی تهیه شده که در این راستا جایگاهی ویژه در صحن‌های مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برنامه‌های مهم آموزش و ارتقاء سطح قرآنی خادمان جمکران از دیگر برنامه‌های ویژه این مرکز است که خادمان با شرکت در این برنامه‌ها، قرائت و تلفظ صحیح قرآن و نماز را فرا می‌گیرند.
مدیر مرکز قرآن و عترت مسجد مقدس جمکران برگزاری محافل قرآنی با مشارکت نهادهای استان در سطح ملی را از دیگر برنامه‌های مهم این مرکز عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه مسجد مقدس جمکران از جایگاه ملی برخوردار است در تلاش هستیم با مشارکت سازمان‌ها و نهادها در سال آینده قرائت قرآن را با ترتیل به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش کنیم.
وی ادامه داد: در حال رایزنی هستیم یکی از شبکه‌های سیما محافل و مراسم‌های مسجد مقدس جمکران را در سطح استان انعکاس دهد.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقات اذان و ابتهال اشاره کرد و گفت: این مسابقات به صورت ملی و بین‌المللی در زمستان سال جاری با دعوت از گروه‌های شاخص برگزار  می‌شود.
وی اضافه کرد: کارگاه‌هایی برای اصلاح قرائت نماز در شبستان‌های مختلف مسجد توسط کارشناسان و اساتید برجسته در شب‌های چهارشنبه و جمعه در صحن‌ها و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول