اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه پیام‌نور زنجان

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی برای نخستین بار به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد.

ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه پیام‌نور زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان سعید صفوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان مرکزی پیام نور در سال تحصیلی جدید به منظور ارائه تسهیلات ویژه به پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 90 ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود را از طریق راه اندازی سایت گلستان دانشگاه پیام نور استان زنجان فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: دانشجویان پذیرفته شده در مراکز دانشگاه پیام نور استان زنجان به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سایت گلستان ثبت‌نام می‌کنند.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان خاطر نشان کرد: ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود به شیوه اینترنتی برای نخستین در دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.
صفوی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه پیام نور استان زنجان در استقبال از دانشجویان جدیدالورود،اضافه کرد: تشکیل ستاد مهر برای استقبال از ورودی‌های جدید از اقدامات مهم این مرکز در این راستا محسوب می‌شود.
 وی افزود: در سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور استان در قالب نه  واحد 22 هزار دانشجو را ساماندهی می‌کند.
صفوی با اشاره به آزمون سراسری به عنوان دغدغه جوانان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان یاد‌آور شد: ظرفیت پذیرش دانشگاه پیام نور زنجان از طریق کنکور سراسری در مقطع کارشناسی 7 هزار و 455 نفر و در مقطع کارشناسی ارشد حدود 180 نفر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های دانشگاه پیام نور گسترش آموزش عالی در مناطق محروم است، ایجاد دو رشته در سجاسرود به مدیریت دانشگاه پیام نور قیدار در راستای این هدف صورت گرفته است.
صفوی همچنین با بیان اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور به دو شیوه فراگیر و آزمون سراسری انجام می‌گیرد، تعداد پذیرفته‌شدگان آزمون فراگیر در سال تحصیلی جدید یک هزار و 228 نفر در مقطع کارشناسی می‌باشد.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: در سال جاری 17 رشته جدید در مراکز بزرگ دانشگاه پیام نور استان زنجان به ویژه زنجان، ابهر و قیدار ایجاد شده است.
 وی با تاکید بر رعایت عدالت آموزشی توسط دانشگاه پیام نور، اضافه کرد: توسعه عدالت آموزشی بین دانشجویان این دانشگاه از معیارهای این مرکز محسوب می‌شود.
صفوی با بیان اینکه بومی پذیری از ویژگی‌ها و شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور است، افزود: بومی پذیری تا شعاع 180 کیلو متر موجب کاهش هزینه دانشجویان این مرکز می‌باشد.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان خاطر نشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد سال جاری 200 نفر از دانشجویان مراکز دانشگاه پیام نور استان زنجان در سایر دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه این آمار بیانگر غنای علمی و توانمندی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان است، اضافه کرد: دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد غالبا شامل مراکز بزرگ این دانشگاه به ویژه مراکز زنجان، ابهر و قیدار است.
این مقام مسئول  یاد‌آور شد: دانشگاه پیام نور استان زنجان با وجود داشتن 100 رشته گرایش ظرفیت خوبی برای تحصیل در مقاطع مختلف محسوب می‌شود.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: ساماندهی بیش از یک میلیون دانشجو و کمک به پیشرفت آنها در سطوح عالی در این مرکز نیاز به پشتکاری و همکاری زیادی دارد.
صفوی با اشاره به تشکیل شورای جذب اساتید مدعو دانشگاه پیام نور زنجان، اظهار داشت: این شورا به منظور تقویت هیئت علمی دانشگاه تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در یک سال گذشته 10 نفر از اساتید برجسته دانشگاه پیام نور استان زنجان را به عنوان هیئت علمی جذب کرده‌ایم که با حضور این اساتید هیئت علمی دانشگاه 25 درصد رشد داشته است.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان ادامه داد: با توجه به حجم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور استان زنجان در نظر دارد، امکانات و تجهیزات رادر حوزه‌های مختلف ارتقا دهد.
صفوی یاد‌آور شد: حوزه عمرانی دانشگاه پیام نور استان زنجان نسبت به سال‌های گذشته جهش بسیار خوبی داشته است.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال 91 فضای عمرانی دانشگاه پیام نور زنجان به 43 هزار متر مربع برسد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از جمله برنامه‌های اجرایی در نیمه دوم سال جاری برگزاری همایش ملی زمین شناسی در دانشگاه پیام نور ابهر می‌باشد.
صفوی همچنین به اعزام تیم‌هایی در 12 رشته ورزشی  به المپیاد محمود آباد اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها در بخش پسران اعزام می‌شوند.
معاون دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور زنجان یکی از قطب‌های پانزده گانه آموزش مجازی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: از نظر علمی دانشگاه زنجان از سطح بالایی برخوردار است.
وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور زنجان در سال 2011 با ارتقا سطح علمی خود از رتبه 4 هزار و 182 به رتبه 2 هزار و 723 ارتقا پیدا کرده است.
صفوی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور زنجان در سطح کشور از رتبه 29 به رتبه 21 ارتقا پیدا کرد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول