اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور یزد اعلام کرد:

افزایش دانشجویان پیام نور یزد به 45 هزار نفر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌ نور یزد گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار دانشجویان دانشگاه پیام نور استان یزد در سال آینده به 45 هزار نفر برسد.

افزایش دانشجویان پیام نور یزد به 45 هزار نفر
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباس کلانتری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از مجموع 85 هزار دانشجوی استان یزد، 30 هزار نفر دانشجوی پیام نور هستند.
وی افزود: با افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه پیام‌ نور به 110 رشته، پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان این دانشگاه به 45 هزار نفر برسد در حالی که ظرفیت این این استان تنها 15 هزار دانشجوست.
کلانتری خاطرنشان کرد: دانشجویان پیام نور استان یزد در حال حاضر در 11 مرکز و دو واحد اقماری مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: سال گذشته هفت رشته کارشناسی ارشد در واحدهای استان یزد راه‌اندازی شد که این میزان در سال تحصیلی جدید به 20 رشته خواهد رسید.
کلانتری بیان کرد: مقدمات خرید ساختمان تحصیلات تکمیلی در یزد فراهم شده و به زودی مراحل راه‌اندازی و آن آغاز می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: تعداد ظرفیت در برخی رشته‌ها در استان یزد را کاهش داده‌ایم و حدود یک سوم از ظرفیت رشته‌ها کاسته شده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در واحدهای مختلف این دانشگاه عنوان کرد: طرح عفاف و حجاب در همه واحدهای پیام‌ نور یزد اجرا شده و همزمان با طرح کرسی‌های آزاداندیشی، این طرح در بعد فرهنگی مورد توجه قرار گرفت.
کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام‌ نور استان یزد در حال حاضر به عنوان پایلوت در کشور طرح پردیس خواهران و برادران را در راستای طرح عفاف و حجاب اجرا می‌کند که در این طرح علاوه بر واحدهای موجود، واحدهای تفکیکی خواهران و برادران نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.
وی همچنین اظهار داشت: یک مرکز مشاوره و 11 دفتر مشاوره مذهبی و روانشناسی نیز در دانشگا‌ه‌های پیام نور یزد راه‌اندازی شده که این مراکز به عنوان رابط بین دانشگاه‌ و خانواده‌ها عمل می‌کنند.
کلانتری ادامه داد: در زمینه اردوهای جهادی نیز دانشگاه پیام نور بیشترین اردوهای جهادی را برگزار کرده که هدف اصلی این اردوها، خدمت‌رسانی به مردم بوده است.
وی یادآور شد: در اردوهای راهیان نور نیز 750 نفر از دانشجویان این دانشگاه از نقاط مختلف استان یزد اعزام شده‌اند.
کلانتری با اشاره به طرح برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی خاطرنشان کرد: در شش ماه آینده و از اول مهرماه تا پایان سال 90 برای همه واحدها و مراکز پیام نور حداقل یک کرسی آزاداندیشی برگزار می‌شود که موضوع این برنامه در محورهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد بود.
کلانتری همچنین با اشاره به پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور استان یزد ادامه داد: 15 پروژه عمرانی در حال ساخت است که برای این پروژه‌ها 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: 9 میلیارد ریال از این میزان در سفر ریاست جمهوری به تصویب رسیده که این رقم باید برای سال 90 و 91 جذب شود و 3میلیارد آن نیز باید از سوی استانداری تخصیص یابد.
کلانتری اظهار داشت: دو سالن ورزشی برای مراکز واحدها در طبس و مهریز و نمازخانه برای تفت از جمله این پروژه‌هاست.
وی ادامه داد: همه شش واحد بزرگ پیام نور در استان صاحب مراکز فرهنگی می‌شوند که با افتتاح میبد، مهریز و اردکان، مرکز فرهنگی سایر واحدها نیز به ترتیب افتتاح می‌شود.
کلانتری خاطرنشان کرد: 47 انجمن علمی، 23 کانون فرهنگی هنری و ... نیز در مراکز دانشگاهی پیام نور استان یزد مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین از پایان 217 طرح پژوهشی و چاپ 203 مقاله در ISI خبر داد و افزود: سه همایش ملی و بین‌المللی در سال‌های گذشته توسط پیام نور یزد برگزار شده و در سال جاری نیز دو همایش نانو و ریاضی شیمی در بهمن و اسفندماه برگزار می‌شود.
کلانتری همچنین از جذب دانشجو در 30 رشته فنی و هنر که متقاضیان بسیاری داشته‌اند، خبر داد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول