اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نیمه تمام ماندن بازسازی دیوار دانشگاه پیام‌نور؛

امنیت دانشگاه پیام نور زنجان به خطر افتاده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان گفت: به علت نیمه تمام ماندن عملیات بازسازی دیوار شمالی این دانشگاه امنیت دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان به خطر افتاده است.

امنیت دانشگاه پیام نور زنجان به خطر افتاده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی فرمانداری زنجان اظهار داشت: مشکل کمبود فضای آموزشی یکی از مهم‌ترین مشکلات این مرکز است و در صورتی که با موافقت شهرداری بازسازی دیوار شمالی این دانشگاه به پایان برسد، مشکلات کمبود فضا در این دانشگاه تا حد زیادی حل می‌شود.
وی با اشاره به تخریب دیوار شمالی این مرکز دانشگاهی اضافه کرد: این دیوار مدتی است که در حال بازسازی است ولی به علت مشکلاتی که در شهرداری در زمینه بازسازی آن صورت گرفته است، هنوز کار بازسازی آن به اتمام نرسیده است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان با بیان اینکه اعتبار مربوط به بازسازی این دیوار مشخص است، اضافه کرد: رایزنی‌های لازم در زمینه تعمیر این دیوار با رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان دارای 10 هزار دانشجو بوده و بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند، افزود: مسئولان ذی‌ربط باید همکاری‌های لازم را در زمینه بازسازی دیوار این دانشگاه انجام دهند.
محمدی خاطر نشان کرد: در صورتی که شهرداری با بازسازی دیوار دانشگاه پیام‌نور بدون عقب‌نشینی موافقت کند، تا چند سال آینده مسئولان این دانشگاه نیز فضای آموزشی این دانشگاه را افزایش می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل انتخاب واحد و آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مدارس است، ادامه داد: ریختن مصالح ساختمانی در فضای آموزشی در آغاز سال تحصیلی زیبنده یک مکان آموزشی نبوده و مسئولان ذی‌ربط باید اقدامات لازم را در زمینه حل مشکلات این دانشگاه انجام دهند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان نیمه کاره ماندن عملیات بازسازی این دیوار را موجب کم شده امنیت دانشگاه عنوان کرد و افزود: این امر موجب سوء استفاده برخی از افراد سود جو شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانشجویان یادآور شد: ثبت‌نام دانشگاه پیام نور زنجان از یکم تا پنجم مهر ماه و به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
محمدی گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه پیام‌نور زنجان دارای 10 مرکز و واحد است، ادامه داد: بزرگترین این مراکز دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان همچنین با اشاره به ساختمان تحصیلی دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان اضافه کرد: به علت واقع شدن این دانشگاه در مرکز شهر دسترسی به آن بسیار آسان صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: واقع شدن این دانشگاه در مرکز شهر موجب حمل و نقل آسان شده و به همین علت دانشجویان این دانشگاه مشکلی از نظر نبود وسایل نقلیه ندارند.
محمدی با اشاره به سیاست‌های دانشگاه‌ پیام‌نور در زمینه پذیرش دانشجویان به صورت بومی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور زنجان بومی هستند.
وی تاکید کرد: بومی بودن تعداد زیادی از دانشگاه پیام‌نور زنجان موجب شده که تا حد زیادی مشکلات دانشجویان در زمینه جابه‌جایی و همچنین پیدا کردن خوابگاه مناسب حل شود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور زنجان با بیان اینکه سیاست‌های دانشگاه پیام‌نور بر این اصل است که تعهدی در زمینه تامین خوابگاه برای دانشجویان پذیرش شده ندارد، ادامه داد: در صورتی که دانشجویان غیر بومی درخواست خوابگاه داشته باشند با معرفی و همکاری مسئولان دانشگاه به خوابگاه‌های مراکز دیگر معرفی می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر دانشجویان دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان در 58 رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
محمدی با اشاره به افتتاح سوله ورزشی این دانشگاه در آبان ماه سال‌جاری ادامه داد: این سوله یک نمونه از کارهای عمرانی است که در این دانشگاه صورت گرفته است.
لازم به ذکر است، نحوه تحصیل در دانشگاه پیام‌نور و به تبع آن در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان به صورت نیمه‌حضوری بوده و جز در برخی از موارد که باید دانشجویان در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، حضور در کلاس‌های درس برای دانشجویان الزامی نیست.
بیشترین جمعیت دانشجویی دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان در مقطع تحصیلی کارشناسی مشغول به تحصیل هستند، ولی در چند سال اخی این دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز پیشرفت‌های بسیاری کرده است به طوری که در سال گذشته یک مرکز آموزش مجازی در مقطع کارشناسی ارشد و در رشته ادبیات فارسی در این دانشگاه ایجاد شده است.
به گفته مسئولان دانشگاه پیام‌نور با درخواست‌های ارائه شده به سازمان مرکزی این دانشگاه مقرر شده چندین رشته دیگر نیز در مقاطع تحصیلی مختلف به مجموع رشته‌های این دانشگاه افزوده شود.
گفتنی است، پس از تخریب این دیوار، با توافقی که بین مسئولان دانشگاه پیام‌نور و شهرداری زنجان صورت می‌گیرد مقرر می‌شود که مسئولان پیام‌نور کار بازسازی این دیوار را آغاز کنند، ولی به علت ساخت اتوبان و اجرای طرح تفصیلی مسئولان شهرداری با بازسازی این دیوار مخالفت می‌کنند و خواستار عقب‌نشینی این دیوار می‌شوند و مسئولان دانشگاه پیام‌نور زنجان نیز به علت کمبود فضای آموزشی این دانشگاه با این کار موافقت نمی‌کنند که در حال حاضر عملیات بازسازی این دیوار به علت حل نشدن مشکل با شهرداری نیمه تمام باقی می‌ماند.
به گفته رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان در صورتی که شهرداری با عملیات بازسازی این دیوار بدون عقب‌نشینی موافقت کند، تا آغاز اجرای طرح تفصیلی در این منطقه دانشگاه پیام‌نور نیز یک مکان دیگر برای آموزش ایجاد می‌کند و در زمان مقرر اجرای این طرح به نسبت به عقب‌نشینی دیوار مذکور اقدام می‌کند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول