اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

خیر دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: خیر دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآن است.

خیر دنیا و آخرت در گرو عمل به دستورات قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی عصر امروز در مراسم اختتامیه مدارس قرآنی پایگاه‌های تابستانی بخش خزل و فیروزان شهرستان نهاوند اظهار داشت: اگر انسان خود را فراموش کند خدا را فراموش کرده که همه مشکلات بشر امروزی نیز دوری از قرآن به عنوان بهترین ارشادکننده بشر است.
وی به وجود مفاهیم جالب قرآن اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب آسمانی تنها کتابی است که برای همه نسل‌ها، همه دوران‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها مطالب ارزشمند و تأثیرگذاری دارد تا جایی که تصور می‌شود در این زمان نازل شده است.
امام جمعه ‌نهاوند آشنا کردن نسل نوجوان و جوان با قرآن به شیوه‌ها و روش‌های اثرگذار را موجب گرویدن به این کتاب آسمانی دانست و ابراز داشت: همه شرایط به برکت انقلاب اسلامی برای حرکت به سوی معنویت و درست زندگی کردن مهیا شده است.
مدیر آموزش و پرورش بخش خزل نیز گفت: امسال اول مهرماه صد در صد مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در بخش خزل یک نوبته خواهند شد و به نوبت صبح تغییر زمان می‌دهند این در حالی است که سال‌های گذشته در این بخش و مقطع ابتدایی 90 درصد، در مقطع راهنمایی 65 درصد و در مقطع دبیرستان نیز 60 درصد یک‌نوبته صبح بوده‌اند.
محمد قیصری به ایجاد هشت مدرسه قرآنی در بخش خزل در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با آغاز سال تحصیلی 91-90 به 16 مدرسه افزایش می‌یابند که از 520 دانش‌آموز قرآن‌آموز به یک هزار و 100 دانش‌آموز قرآنی افزایش می‌یابند.
وی به ایجاد هشت پایگاه تابستانی خواهران و برادران در ایام تابستانی در بخش خزل به عنوان پایگاه‌های تابستانی اشاره کرد و ابراز داشت: این افراد در 11 رشته مختلف علمی، فرهنگی، عقیدتی، ورزشی، احکام، قرآن، نهج‌البلاغه، نقاشی، خطاطی، طراحی و... فعالیت داشته‌اند که بیش از 600 دانش‌آموز در این کلاس‌ها حضور یافته‌اند.
مدیر آموزش و پرورش خزل تأکید کرد: آنها توانسته‌اند هشت مدرسه را رنگ‌آمیزی، 600 متر دیوارکشی و بیش از 2 هزار متر نقاشی دیواری داشته باشند.
وی از فعالیت 71 مدرسه در روستاهای این بخش خبر داد و افزود: 52 مدرسه از این تعداد دارای نمازخانه مجهز هستند که در همه مدارس نماز جماعت برگزار می‌شود.
قیصری از تحویل هشت کلاس و سه نمازخانه در اول مهر به آموزش و پرورش بخش خزل همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول