اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمایی کشور

خبرگزاری فارس: معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان اجراکننده طرح همگام با قرآن هستند، گفت: طرح همگام با قرآن امسال در همه مدارس راهنمایی کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمایی کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرضیه مسگرزاده شامگاه شنبه در همایش قرآنی و در جمع مدیران مدارس استان زنجان اظهار داشت: معلمان در این طرح فقط نقش راهنما را دارند و انجام این طرح به عهده دانش‌آموزان است.
وی خاطر‌نشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش به منظور گسترش فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کارگروهی از مدیران و مربیان تشکیل دادند و پیشنهادات در زمینه اجرایی کردن طرح همگام با قرآن عنوان شد.
معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پس از بررسی‌های بیشتر اقدامات اولیه در زمینه اجرای این طرح انجام گرفته و طرح همگام با قرآن طی دو سال گذشته در تعداد محدودی از مدارس اجرا شد.
وی با بیان اینکه هدف از انجام این طرح کمک به روخوانی و روان خوانی قرآن توسط دانش‌آموزان است، ادامه داد: مطالعات بسیاری به منظور اجرای درست و اصولی این طرح در مدارس صورت گرفته است.
مسگرزاده با بیان اینکه در آغاز این طرح در مدارس تهران اجرا شد، ادامه داد: با موفقیت این طرح به صورت 80 درصدی مسئولان کارهای اجرایی آن را در همه مدارس آغاز کردند.
وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت اختیاری در مدارس اجرا می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های مسئولان اجرایی این طرح بر این اصل استوار است، که خواندن قرآن در کلاس مربوط با رضایت کامل و اعتقاد قلبی معلم صورت گیرد.
معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: معلمان در صورت تمایل می‌توانند از انجام این طرح در کلاس درس خودداری کنند، چرا که انجام فعالیت‌های قرآنی باید با اعتقاد قلبی صورت گیرد تا تاثیرگذار باشد.
وی یادآور شد: این طرح چهار طرح مهم را در برمی‌گیرد که یکی از این اهداف انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن است.
مسگرزاده با بیان اینکه انس دائمی با قرآن در کودکان بسیار مهم است، اضافه کرد: در این طرح کودکان روزانه قرآن را قرائت می‌کنند، کاری که شاید در صورت نبود این طرح در هفته نیز انجام نمی‌شد.
وی درک مفاهیم قرآنی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اضافه کرد: این امر موجب می‌شود که آیه‌های قرائت شده در زندگی روزانه کودکان کاربردی شود.
معاون آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش تقویت روخوانی و استفاده از آیه‌های قرآنی در زندگی روزمره را نیز از دیگر اهداف اجاری طرح همگام با قرآن عنوان کرد و افزود: مسئولان اجرایی این طرح باید از عنوان کردن مسائل حاشیه‌ای در این طرح بپرهیزند.
وی یادآور شد: قرائت قرآن در کلاس درس تاثیر بسیار مثبتی در انس بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی دارد، چرا که علاوه بر تدریس قرآن در کلاس ویژه قرآن در سایر کلاس‌های درسی نیز قرائت می‌شود.
مسگرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی دشمنان اضافه کرد: اجرای این طرح کمک شایانی در زمینه مقابله با شبیخون فرهنگی است.
وی با بیان اینکه مقابله با تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان بسیار آسان‌تر از شبیخون فرهنگی است، ادامه داد: در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان باید به صورت ریشه‌ای عمل کرد، چرا که این امر در صورت ورود به یک کشور جمعیت بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
معاون دفتر آموزش متوسطه آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید به کودکان و نوجوانان نحوه انس با قرآن آموزش داده شود، افزود: در حال حاضر که نوجوانان به آسانی و با یک دگمه به راحتی می‌توانند با سراسر دنیا ارتباط برقرار کنند، انس با قرآن می‌تواند کمک شایانی به مقاومت نوجوانان با وسوسه‌های دنیای مجازی کند.
لازم به ذکر است، در پایان این همایش نحوه اجرای طرح همگام با قرآن به مربیان مربوط آموزش داده شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول