اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان تاکید کرد:

ترویج آموزه‏های قرآن برای جلوگیری از آسیب‏های اجتماعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان گفت: تنها با ترویج آموزه‏های قرآن و اهل بیت (ع)، از به وجود آمدن آسیب‏های اجتماعی پیشگیری می‏شود.

ترویج آموزه‏های قرآن برای جلوگیری از آسیب‏های اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام یدالله تقوی‏نیا ظهر امروز در نشستی با تعدادی از فعالان قرآنی سمنان در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار داشت: پیشگیری از به وجود آمدن آسیب‏های اجتماعی تنها با درک کامل از معارف دین اسلام، انجام واجبات، ترک معاصی و نیز ترویج آموزه‏های قرآن و ارزش‏های ائمه اطهار (ع) امکان‏پذیر است.
وی ادامه داد: دشمن امروز با بهره‏گیری از همه امکانات مادی و تجهیزات ماهواره‏ای، اینترنت و جنگ نرم را که ظاهری آراسته دارد و بر عقاید و باورهای گروه هدف تاثیر می‏گذارد، از مدت‏ها پیش آغاز کرده است.
تقوی‏نیا گفت: هدف دشمن، بی‏هویت کردن جوان ایرانی است که البته این کار به آرامی، بدون خشونت و فقط با تهاجم فرهنگی و ترویج فساد و بی‏بند و باری و دور کردن نسل جوان از عقاید و اصول انجام می‏گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان افزود: روی آوردن به آموزه‏های قرآن و عمل به سیره عملی ائمه اطهار (ع) در زندگی فردی و اجتماعی از آسیب‏ها جلوگیری می‏کند و سلامت فرد و جامعه را به دنبال خواهد داشت.
رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 58 تکاور ذوالفقار نیز از برگزاری 120 کلاس قرآن کریم در لشکر 58 تکاور خبر داد و گفت: کلاس‌های قرآن شامل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید و تفسیر پادگان‌های شاهرود، پادگان‌های شهید پژوهنده (چهل ‌دختر) و شهید حیدری درجزین سمنان بوده و در لشکر 58 همچون سال‌های گذشته برقرار شده و کارکنان پایور و وظیفه همه روزه یک ساعت خدمت روزانه خود را با قرآن آغاز می‏کنند.
حجت‏الاسلام حسین خورشاهی در این خصوص ادامه داد: خداوند سبحان هیچ کس را به چیزی مانند قرآن اندرز نداده، زیرا قرآن ریسمان محکم قرآن و دست‏آویز او است.
وی تصریح کرد: این قرآن که به فرمایش امیرالمومنین، علی بن ابیطالب (ع) بهار دل بوده و چشمه‌های دانش از آن بر روی دل‌ها سرازیر می‏شود، مایه بهره‌مندی در کلیه امور دنیوی و اخروی انسان‌هاست.
رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 58 تکاور ذوالفقار ادامه داد: برابر برنامه‌های تفصیلی اجرایی که همه ساله برای ترویج معارف و فرهنگ قرآنی با استفاده از اساتید مجرب و مسلط قواعد قرآنی پیش‏بینی و اجرا می‏شود، امسال نیز به لطف خدا کلاس‌های قرآنی در سه سطح متفاوت برگزار شد.
خورشاهی بیان داشت: برای تمام کارکنان وظیفه و پایوری که در سطح پایین‌تری باشند، در سطح دوم علاوه بر تلاوت قرآن، روی نکات و قواعد تجویدی، صوت و لحن و نیز شان نزول بعضی از آیات مهم با تفکر و تدبر اجمالی روی آیات انجام گرفت.
رئیس عقیدتی سیاسی لشکر 58 تکاور ذوالفقار یادآور شد: سطح سوم قرآن نیز برای کارکنان پایور که مسلط به تلاوت قرآن و تجوید هستند، برگزار و کلاس تفسیر قرآن مجید با استفاده از تفاسیری همچون نمونه، مجمع البیان و المیزان اجرایی شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول