اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیدار:

قرآن هیچ منافاتی با پیشرفت و تکنولوژی ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قیدار گفت: قرآن هیچ منافاتی با پیشرفت رشد و تکنولوژی در جوامع مختلف ندارد.

قرآن هیچ منافاتی با پیشرفت و تکنولوژی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی طهماسبی شامگاه شنبه در همایش قرآنی در جمع مدیران مدارس استان زنجان اظهار داشت: خواندن و تلاوت قرآن نه تنها هیچ‌گونه منافاتی با پیشرفت علم و دانش ندارد بلکه موجب دست یافتن به بسیاری از مسائل و دستاوردهای علمی می‌شود که تا کنون کشف نشده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: قرآن یک کتاب جامعه و کامل است و همه مسائل از جمله علمی، معنوی و تاریخی در آن گنجانده شده است.
طهماسبی یادآور شد: در حال حاضر دانشمندان در رشته‌های علمی مختلف به مطالبی دست پیدا می‌کنند، که قرن‌ها پیش همان مطالب در قرآن مطرح شده است.
وی تصریح کرد: قرآن تنها کتاب دست نخورده الهی است و با عنایت و توجه ویژه‌های که خدا نسبت به آن داشته از هر گونه تحریف مصون مانده است.
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه یکی از عوامل آسایش در برزخ با انجام کارهای فرهنگی به دست می‌آید، اضافه کرد: این کار در صورتی که یک فعالیت قرآنی باشد، اجر و ثواب بیشتری پیدا می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه سعادت دنیا و آخرت با توسل به قرآن و انجام کارهای قرآنی به دست می‌‌آید، ادامه داد: با بررسی بزرگانی که در وادی قرآن و توسل به آن گام برداشته و فعالیت کرده‌اند، دلیل خوبی بر این ادعا است.
حجت‌الاسلام طهماسبی اذعان داشت: یکی از نخستین کسانی که ملائکه برای او درود و صلوات می‌فرستند، افرادی هستند که در زمینه کارهای فرهنگی به ویژه کارهای قرآنی فعالیت دارند.
وی تاکید کرد: بر خلاف تصور جوامع شرقی که غرب را مادی‌گرا و بی‌توجه به مسائل معنوی تصور می‌کنند، باید دیدگاه خود را تغییر دهند.
امام جمعه قیدار با اشاره به گفته‌های نیوتن در خصوص توجه به معنویات ادامه داد: این دانشمند بارها در سخنان خود به جلوگیری از هوای نفس اشاره کرده و بر لزوم این امر تاکید کرده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در سیستم آموزشی کشور به آموزش قرآن در مقاطع ابتدایی و راهنمایی توجه می‌شود، اضافه کرد: در دوره دبیرستان این امر رها شده و توجه خاصی به آموزش قرآن نمی‌شود، که همین امر موجب ایجاد شکاف در یادگیری قرآن توسط دانشجویان می‌شود.
حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه باید در دوره دبیرستان به آموزش قرآن توجه ویژه شود، ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می‌شود، که دانش‌آموز پس از ورود به دانشگاه اقدام به یادگیری روخوانی قرآن می‌کند.
وی یادآور شد: اگر دانش‌آموزان موظف به حفظ یک جز از قرآن در زمان کنکور باشند، هر سال تعداد زیادی از جمعیت کشور به حافظان قرآن در کشور افزوده می‌شود.
امام جمعه قیدار یادآور شد: باید سیستم آموزشی به گونه‌ای طراحی شود، که دانش‌آموزان در کنار اینکه موظف به حفظ دروس تحصیلی چون فیزیک و شیمی موظف به حفظ قرآن نیز شوند.
وی با بیان اینکه مطالب قرآن به فهم دانش‌آموزان در مطالب درسی کمک شایانی می‌کند، ادامه داد: مطالب قرآن بسیار جامع است و بسیاری از مسائل علمی در قرآن آمده است.
حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه مطالب قرآن در همه موارد علمی، دینی، معنوی و تاریخی عنوان شده است، ادامه داد: همه این مطالب به طور ساده در قرآن مطرح شده‌اند ولی تنها افرادی می‌توانند درک درستی از این مطالب را داشته باشند که به صورت دقیق در آیه‌های آن تامل و تفکر کنند.
وی اجرای طرح همگام با قرآن در مدارس را بسیار مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اجرای این طرح موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان و نوجوانان با مفاهیم قرآنی می‌شود.
امام جمعه شهرستان خدابنده با بیان اینکه قرائت قرآن یکی از مسائلی است که همگان باید توجه ویژه نسبت به آن داشته باشند، اضافه کرد: اگر افراد از همان دوران کودکی و نوجوانی با مفاهیم قرآنی آشنا شوند، تاثیر بسیار مثبتی در نحوه عملکرد آنها در دوران بزرگسالی می‌گذارد.
وی خاطر نشان کرد: زیر پوشش قرار دادن چندین هزار دانش‌آموز با اجرای طرح همگام با قرآن کمک شایانی به ترویج فعالیت‌های قرآنی در مدارس می‌کند.
حجت‌الاسلام طهماسبی با اشاره به اینکه مطرح کردن قرآن و آموزه‌های دینی در محلی که ویژه آموزش و تربیت افراد است تاثیر ویژه‌ای در روی آوردن دانش‌آموزان به مفاهیم قرآنی می‌کند، اضافه کرد: عنوان کردن مطالب قرآنی در این محل که دانش‌آموزان از اولیا مدرسه تاثیر می‌پذیرند، کمک شایانی به ترویج قرآن‌خوانی به صورت صحیح در بین دانش‌آموزان می‌کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از مسائل در دنیا وجود دارد که با مسائل مادی نمی‌توان به آنها دست یافت و تنها با توسل به معنویات و آموزه‌های قرآنی می‌توان آنها را کسب کرد.
امام جمعه قیدار با اشاره به اینکه توجه به قرآن سعادت کامل است، ادامه داد: همه افرادی که به نوعی با قرآن ارتباط دارند و یا فعالیت‌های قرآنی انجام می‌دهند، متوجه برکات آن در زندگی خود شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: نه تنها قرائت قرآن بلکه فعالیت و فراهم کردن شرایط برای دیگران به منظور قرائت قرآن نیز همچون خواندن قرآن ثواب و اجر اخروی برای افراد فعال در این زمینه را دارد.
حجت‌الاسلام طهماسبی تاکید کرد: قرائت قرآن یک امر بسیار خوب و مثبت است، ولی این امر زمانی ارزش دارد که به صورت سطحی و فقط از روی عادت خوانده نشود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول