اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح همگام با قرآن در همه مدارس زنجان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح همگام با قرآن در همه مدارس راهنمایی استان زنجان انجام می‌شود.

اجرای طرح همگام با قرآن در همه مدارس زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌الله عسگری شامگاه شنبه در همایش قرآنی و در جمع مدیران آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: طرح همگام با قرآن نگین برنامه‌های آموزش و پرورش است.
وی خاطر نشان کرد: هر برنامه‌ای که از طرف سازمان یا اداره‌ای اجرا می‌شود، دارای هدف خاصی به منظور ارتقای اطلاعات افراد زیر پوشش طرح است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: هدف از اجرای طرح همگام با قرآن انس بیشتر دانش‌آموزان با مفاهیم قرآنی است.
وی تصریح کرد: طرح همگام با قرآن یکی از بزرگترین طرح‌هایی است که به همت مسئولان آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
عسگری با بیان اینکه با اجرای این طرح دانش‌آموزان انس و آشنایی روزانه با قرآن پیدا می‌کنند، ادامه داد: همچنین در زمان انجام این طرح دانش‌آموزان متوجه غلط‌های خود در نحوه‌های قرائت قرآن می‌شوند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از دو سال پیش آغاز شده است، اضافه کرد: از سال‌ تحصیلی جدید این طرح در همه مدارس استان اجرا می‌شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان نقش قرآن در زندگی انسان‌ها را بی‌بدیل دانست و افزود: با آموزش دقیق این مفاهیم به دانش‌آموزان آنها به نقش تاثیرگذار قرآن در زندگی خود پی می‌برند.
وی ابراز داشت: همچنین در زمان اجرای این طرح دانش‌آموزان به ارتباط خود با خالق هستی پی می‌برند.
عسگری با اشاره به نقش سازنده و تاریخی قرآن در همه زمینه‌ها ادامه داد: همه حوادث در قرآن بدون هیچ‌گونه تحریف و یا تغییری نقل شده است.
وی خاطر نشان کرد: قرآن کتاب جهان شمول است و همه حوادث و وقایع نقل شده در آن با عنایت خدا بدون هیچ تغییری از طرف دشمنان به همان صورت اولیه باقی مانده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) در زمینه قرائت و تدبر در قرآن کریم یادآور شد: با تامل و دقت در آیات قرآن کریم می‌توان به اعجاز انکار ناپذیر این کتاب آسمانی پی برد.
وی تصریح کرد: اجرای طرح همگام با قرآن فرصت بسیار مناسبی است که فرد از آغاز دوران نوجوانی با مفاهیم و آیات قرآنی آشنا شود.
عسگری تاکید کرد: باید در اجرای این برنامه‌ها در اعتلای هر چه بیشتر قران قدم برداشته و نوجوانان و دانش‌آموزان را به عنوان قشر زیادی از جامعه با مفاهیم قرآنی آشنا کرد.
وی همچنین با اشاره به فواید دیگر اجرای این طرح در مدارس می‌توان یادآوری و قرائت روزانه قرآن کریم می‌توان این فرهنگ را به دانش‌آموزان آموزش داد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: قرآن صحبت با خالق هستی است و افرادی که با دل و جان در این طرح شرکت کنند، می‌توانند از برکات بی‌بدیل قرآن در زندگی خود بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول