اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان:

عکس شهدا در معابر شهری پررنگ شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان گفت: عکس شهدا در معابر شهری کمرنگ شده است که باید به طور جدی به این مسئله پرداخت.

عکس شهدا در معابر شهری پررنگ شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید قناعتی ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:‌ دستگاه‌ها دقت داشته باشند برنامه‌هایی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ارائه می‌کنند متناسب با روزشمار این هفته باشد تا شاهد وحدت و انسجام در برگزاری برنامه‌های این هفته باشیم.
وی با تاکید بر مستندسازی فعالیت‌ها در این زمینه، اضافه کرد: متاسفانه عکس شهدا در معابر شهری کمرنگ شده است که این امر علاوه بر خطراتی که به همراه دارد، نوعی بی‌انصافی و قدر نا‌شناسی است.
قناعتی تاکید کرد: چشمان نافذ شهدا در سطح شهر و معابر و نیز نگاه کردن به چهره شهدا نقش تربیتی و اثر بخش دارد که در این راستا همه دستگاه‌ها با توجه به توان خود باید این مسئله را احیا کنند.
وی بیان کرد: جنگ مقوله‌ای است که در همه کشورهای دنیا احتمال وقوع دارد و در همه جنگ‌ها هم زیرساخت‌ها از بین می‌رود؛ ولی آن‌چه در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و جنگ را زیبا کرد، ولایت‌پذیری و دفاع بر مبنای فرمان ولی‌فقیه بود.
وی افزود: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی، در کشور عراق که یک‌طرف جنگ بود، سالگرد و یا بزرگداشتی برگزار نشده و نگاه ارزشمندی به جنگ وجود ندارد، ولی در جمهوری اسلامی ایران هر سال ارزش‌های دفاع مقدس بیان و جلوه جدیدی از آن نمایان می‌شود.
قناعتی با اشاره به نقش رهبری در دفاع مقدس، گفت: درباره بیان نقش رهبری در دفاع مقدس غفلت شده و باید در برنامه‌ریزی‌های هفته دفاع این موضوع مورد توجه باشد.
مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان افزود: لازم است نقش جوانان، زنان، اصناف، بسیجیان و تبعیت جوانان از ولایت فقیه در دفاع مقدس بیان و به نسل‌های آینده منتقل شود.
وی ادامه داد: زمان می‌گذرد و بسیاری از افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند از بین ما خواهند رفت، در نتیجه باید اکنون از فرصت استفاده شود و در قالب برگزاری نشست‌ها، بیان مطالب و تنویر افکار عمومی، خاطرات دفاع زنده بماند و ماندگار شود.
مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان بیان کرد: ‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به صورت مدون و تنظیم‌شده ارائه شود، با توجه به بازنگری‌ها و بررسی‌هایی که هر ساله در زمینه مقوله دفاع مقدس انجام می‌شود، نکات و ویژگی‌های خاصی نمایان می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که این نکات و ویژگی‌ها به جامعه منتقل شوند.
قناعتی تاکید کرد: اهداف دفاع مقدس را باید بررسی و نتیجه آن را هم به کشورهای دیگر عرضه کرد.
مدیر کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان به همایش دو امدادی استقامت جاده ولایت اشاره کرد و افزود: ۲۳ ورزشکار و قهرمان دو و می‌دانی مسیر ۲ هزار کیلومتری شلمچه تا بارگاه امام رضا (ع) را ظرف ۱۸ روز طی خواهند کرد، که از ۳۱شهریور ماه از شملچه در خوزستان آغاز می‌شود.
قناعتی گفت: این همایش برای دومین بار برگزار می‌شود و خوزستان به عنوان دروازه تشیع و ورود امام رضا (ع) میزبان افتتاحیه این همایش است، که امسال علاوه بر حضور شترسواران، موتورسواران، اسکیت‌رانان و سوارکاران نیز به صورت نمادین در این همایش حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: این حرکت معنوی باید از مدینه شروع می‌شد، و اگر خباثت آل سعود مانع نمی‌شد پرچم آن امام می‌بایست از مدینه حرکت خود را شروع می‌کرد و سپس وارد شلمچه خوزستان می‌شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول