اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

زندانیان صاحب شغل و درآمد میشوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین گفت: مدیریت اشتغال در زندان به گونه‌ای طراحی شده است که شغل زندانی متناسب با توانمندی وی برنامه‌ریزی شده و بخشی از درآمد آن علاوه بر پس‌انداز برای زمان آزادی، به حساب خانواده‌اش واریز می‌شود.

زندانیان صاحب شغل و درآمد میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان یکی از موضوعات مهم سازمان زندان‌هاست و با هدف ایجاد زندگی سالم و کاهش جمعیت کیفری، توسعه یافته است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل ارتکاب جرم، بیکاری است و برخی از زندانیان به دلیل نداشتن شغل مناسب و درآمد مکفی برای معاش خانواده، مرتکب جرم و بزه می‌شوند.
مدیرکل زندان‌های قزوین اضافه کرد: متأسفانه برچسب مجرم و سابقه‌دار بودن همه فرصت‌های شغلی را از زندانی سلب کرده و پس از تحمل کیفر، مجدد جرم و جنایت تکرار می‌شود.
وی به تحولات اخیر در مجموعه زندان‌ها اشاره کرد و افزود: امروز زندان محل آموزش و اصلاح رفتار زندانیان است و طرح‌های شغلی بیش از پیش در اولویت‌های کاری قرار دارد.
فراست طلب اثرات اشتغال را در زمان تحمل کیفر و پس از آزادی مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد زندانیان شاغل در زندان ارتباط بهتری با جامعه برقرار کرده و بستر رشد اجتماعی در خود و خانواده‌هایشان بوجود می‌آید.
وی تصریح کرد: مدیریت اشتغال در زندان به گونه‌ای طراحی شده است که زندانی از هر حیث هدایت میشود؛ شغل زندانی متناسب با توانمندی وی برنامه‌ریزی شده و بخشی از درآمد آن علاوه بر پس‌انداز برای زمان آزادی، به حساب خانواده‌اش واریز می‌شود.
مدیرکل زندان‌های قزوین اعلام کرد: با این اقدام، بخشی از نیازهای مالی خانواده تأمین شده و از فشارهای روحی و روانی زندانی کاسته می‌شود.
وی حرفه‌آموزی را در فرایند کاهش آسیب‌ها ضروری دانست و عنوان کرد: آموزش موجب بهبود کار در زندانیان شده و آنها را به نیرویی ماهر تبدیل می‌کند و مهارت شغلی در زندانیان موجب افزایش اعتماد به نفس و نشاط می‌شود و افکار و وسوسه‌های مجرمانه را از آنها دور می‌کند.
فراست طلب تأکید کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم، برنامه‌های شغلی باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشند و این امر همکاری و مساعدت همه نهادهای اجتماعی را می‌طلبد.
وی یادآور شد: اقدامات اشتغالزایی مرکز مراقبت بعد از خروج در ایجاد باورهای مثبت زندانیان و احیای زندگی سالم موثر است و تسهیلات خود اشتغالی و کاریابی در این مرکز، احساس مسئولیت فردی و اجتماعی را در زندانیان آزاد شده متبلور کرده است.
مدیرکل زندان‌های قزوین اظهار کرد: خدمات مرکز مراقبت بعد از خروج، مکمل برنامه‌های  اصلاح و تربیت زندانیان است و با تقویت و افزایش تسهیلات خوداشتغالی، همه زندانیان آزاد شده زیرپوشش آن قرار می‌گیرند.     
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و عملی کردن برنامه‌ها و طرح‌های شغلی، تعداد کثیری از زندانیان، شاغل و دارای درآمد سالم هستند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول