اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل زندان‌های خوزستان تاکید کرد:

توسعه فضا و طبقه‌بندی زندانیان در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل زندان‌های خوزستان گفت: با توجه به جمعیت بالای کیفری زندانیان خوزستان، توسعه فضای نگهداری مجرمان و طبقه‌بندی آنها بر اساس نوع جرم، در اولویت کار این اداره قرار دارد.

توسعه فضا و طبقه‌بندی زندانیان در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، رضا پوستچی ظهر امروز در بازدید از مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی استان در جمع مدیران این مرکز اظهارداشت: تراکم فزاینده جمعیت کیفری در زندان‌های خوزستان به ویژه در زندان‌های مرکز استان، ما را بر آن داشته تا توسعه فیزیکی بناها را در راستای فراهم نمودن فضای مناسب عمرانی و اجرای طبقه‌بندی زندانیان در اولویت نخست قرار دهیم.
وی با بیان اینکه  کمبود فضای نگهداری سبب آسیب به چرخه نگهداری هدفمند، طبقه بندی صحیح زندانیان و اعمال و اجرای اقدامات فرهنگی، آموزشی و تربیتی میشود، گفت: برای این منظور محور و مبنای کارهای عمرانی و توسعه  فضاها را در زندان‌های مرکز استان، ساخت پروژه مجتمع زندان‌های اهواز قرار داده‌ایم و با بهره گیری از همکاری و مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و پیگیری لازم این پروژه مهم آغاز خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه ساخت مجتمع زندان‌ها در خارج از مراکز شهرها تصریح کرد: تا راه‌اندازی مجتمع زندان‌های اهواز و خارج‌سازی زندان‌های درون شهر از محدوده شهری، نمیتوان به زندان‌های موجود بی توجه بود از این رو، برنامه جامع تغییرات و توسعه عمرانی زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت اهواز را در دست اقدام و بررسی داریم و به زودی در این مجموعه اقدامات شاخص  و مناسبی انجام میشود که در بهبود فضای نگهداری اثرگذار است.
پوستچی از توسعه فضاها و اندرزگاه‌ها در مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی اهواز نیز خبر داد و گفت:  با برنامه‌‌ریزی لازم به زودی شاهد توسعه فضاهای اندرزگاهی در این ندامتگاه خواهیم بود و تلاش می‌شود با اصلاح روند طبقه بندی زندانیان و اصلاح این ساختار در زندان‌های مرکز استان ضمن کاهش نسبی تراکم جمعیت کیفری، ظرفیت‌های لازم برای توسعه کیفی اصلاح و تربیت و استقرار نظام روان درمانی فراهم شود.
مدیر کل زندان‌های خوزستان ادامه داد: فعالیت‌های عمرانی در سطح گسترده، نظم و انضباط حاکم بر امور داخلی و زندانیان، رعایت مسائل بهداشتی، توجه به شخصیت و تغییرات رفتاری زندانیان، اقدامات فرهنگی و به ویژه قرآنی از جمله نکات مشهود در این ندامتگاه است  که حاکی از ظرفیت‌های بالای کاری مدیریت و پرسنل همکار است  و مطمئن هستم درآینده نزدیک تحولات عمده دیگری انجام خواهد گرفت و فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر تبدیل زندان‌ها به دانشگاه محقق میگردد.
در این بازدید که با همراهی معاون سلامت، رؤسای حفاظت اطلاعات، بازرسی، حوزه مدیر کل و مسئولان فنی مهندسی و روابط عمومی زندان‌های استان انجام پذیرفت، مدیر کل زندان‌های خوزستان از بخش‌های مختلف این زندان از قبیل اندرزگاه‌ها، مجتمع فرهنگی، پروژه‌های عمرانی، سالن انتظار و ملاقات و سایت اداری بازدید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول