اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان خبر داد:

عرضه 8 هزار کالا در نمایشگاه پاییزه همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان از عرضه 8 هزار کالای کارشناسی شده در نمایشگاه پاییزه در همدان خبر داد.

عرضه 8 هزار کالا در نمایشگاه پاییزه همدان
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را در برنامه داریم که از 22 شهریور تا دوم مهرماه به مدت 10 روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان برپا میشود.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه پاییزه ضروریات و مایحتاج مردم به خصوص دانش‌آموزان عرضه میشود، تصریح کرد: قیمت‌ها بین پنج تا 20درصد زیر قیمت بازار بوده و این به این صورت است که کالایی که متصدیان صنفی به این نمایشگاه می‌آورند به وسیله سه کارشناس اتحادیه، مجمع امور صنفی و سازمان بازرگانی کارشناسی شده است.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان افزود: سعی ما بر این است که کسانی در این نمایشگاه شرکت کنند که هم قانونمند باشند و هم پروانه کسب معتبر داشته باشند که تولیدکنندگان داخلی استان در این نمایشگاه در اولویت قرار دارند.
وی با بیان اینکه تعداد 250 غرفه در نمایشگاه پاییزه در مدت تعیین شده برای خدمت‌رسانی مردم فعال می‌شود، عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که اجناس ایرانی با کیفیت بالا در نمایشگاه، غرفه‌دار شوند.
شمس با اشاره به عرضه پوشاک در نمایشگاه پیئیزه، گفت: دو غرفه حجاب و عفاف نیز در این نمایشگاه، با محوریت اتحادیه خیاطان خواهران برپا خواهد شد که در آن اجناسی که متناسب با پوشش اسلامی ایرانی است، عرضه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه از پذیرش کالاهای بی‌کیفیت در نمایشگاه خودداری می‌شود، متذکر شد: اولویت غرفه‌دار شدن، با کسانی است که کالاهای باکیفیتی را ارائه کنند.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه پاییزه درآمدزایی نیست و حتی ممکن است در این خصوص ما هزینه‌هایی را نیز متحمل شویم، خاطرنشان کرد: هدف رضایتمندی مردم است و اینکه مردم بتوانند ضروریات و مایحتاج خود و دانش‌آموزان نیز بتوانند وسایل مورد نیاز خود را راحت‌تر تهیه کنند.
وی در باب چرایی دیر برگزار شدن نمایشگاه پاییزه نیز ضمن تأیید این موضوع، گفت: با توجه به اینکه تقویم نمایشگاهی برای این نمایشگاه این زمان را مقرر کرده بود و ما خود، سایت نمایشگاهی نداریم، نمایشگاه پاییزه در این تاریخ برگزار خواهد شد اگر چه در شهر تهران این نمایشگاه بعد از عید فطر برگزار شد اما 22 شهریور نیز زمان خوبی است.
شمس با اشاره به عرضه مواد غذایی، خوراک، پوشاک، مواد پروتئینی، مواد بهداشتی و لوازم التحریر در نمایشگاه پاییزه همدان، یادآور شد: حدود 8 هزار کالا به صورت تک تک کارشناسی و پلمپ شده است و مطمئناً تمام کالاهایی که در نمایشگاه عرضه خواهد شد، زیر قیمت بازار است.
وی با اشاره به تشدید بازرسی و نظارت، در ایام بازگشایی مدارس، تصریح کرد: بازرسی و نظارت در محل مجمع امور صنفی همدان به صورت صبح و بعد از ظهر صورت می‌پذیرد و بر این اساس آماده نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردم هستیم و اگر شکوائیه نیز باشد بررسی خواهد شد.
رئیس مجمع امور صنفی شهرستان همدان بیان کرد: سازمان تعزیرات با گذاشتن یک اکیپ سیار در نمایشگاه پاییزه به صورت مستمر در واحد امور صنفی غرفه ها را رصد می‌کند و اگر تخلفی صورت بگیرد ضمن اینکه میتوانیم غرفه را از متصدی بگیریم در اسرع وقت نیز تخلف رسیدگی شده و اگر جریمه‌ای باشد در همان مکان لحاظ می‌شود.
وی تأکید کرد: نکته بسیار مهم این است که کسانی که در نمایشگاه مبادرت به فروشندگی می‌کنند حتماً باید نکات و شئونات اسلامی را رعایت کنند و بر این مبنا اگر مشاهده شود که متصدی صنفی از فروشنده بی حجاب و بدحجاب استفاده کرده یا شئونات اسلامی را رعایت نکند غرفه را از وی تحویل می‌گیریم و برایش یک تخلف محسوب می‌شود که بر اساس آن در سنوات آینده نیز نمی‌تواند در نمایشگاه شرکت کند.
شمس با اشاره به اینکه در نمایشگاه بهاره نیز متصدیانی بودند که از فروشندگان بدحجاب استفاده کرده بودند، خاطرنشان کرد: این تخلف در سابقه فعالیتی آنها درج شد و بر این اساس در نمایشگاه پائیزه از آنها ثبت‌نام به عمل نیاوردیم.
وی در پایان با بیان اینکه برای ما ملاک اعتقادات اسلامی و دینی است، تصریح کرد: با وجودی که متصدیان متخلف به عدم رعایت شئونات اسلامی کالاهای بسیار خوب و با کیفیتی را حتی زیر قیمت بازار برای عرضه داشتند در نمایشگاه پائیزه ثبت‌نام نشدند چرا که امر رعایت حجاب و عفاف نکته‌ای اساسی و مهم است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول