اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و امور اجتماعی خوزستان:

مجوز ۱۹ شغل خانگی در خوزستان صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: مجوز ۱۹ نفر از ثبت نام شدگان مستقل مشاغل خانگی استان، صادر شده است.

مجوز ۱۹ شغل خانگی در خوزستان صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید منوچهر سید جلالی شامگاه شنبه در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: طبق آمار ثبت نام شدگان مستقل مشاغل خانگی به تفکیک بخش اقتصادی، از مجموع ۱۹ نفر، ۱۷نفر در بخش صنعت، یک نفر در بخش کشاورزی و یک نفر در بخش خدمات فعالیت دارد.
وی بیان کرد: ۱۳نفر از آن‌ها در شادگان، سه نفر در مسجدسلیمان و سه نفر دیگر در اندیمشک فعالیت دارند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی خوزستان ادامه داد: از این تعداد مشاغل خانگی، دو نفر توسط اداره کل میراث فرهنگی، سه نفر اداره کار و امور اجتماعی، یک نفر کمیته امداد، شش نفر بهزیستی، پنج نفر فنی و حرفه‌ای و دو نفر نیز توسط بنیاد شهید تایید شدند.
سید جلالی با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی افزود: رونق مشاغل خانگی در ایجاد شغل‌های جدید بسیار موثر است. همچنین ۲۴درصد اشتغالزایی استان باید از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود.
وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به ورود آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه از سوی دستگاه‌ها گفت: طی شش ماه باید در حدود 3 هزار شغل خانگی از سوی دستگاه‌های استان ثبت ‌شود، مشکلات سامانه ثبت اشتغال حل شده است و دستگاه‌ها می‌توانند شغل‌های ایجاد شده را در این سامانه ثبت کنند. 
دبیر شورای اشتغال خوزستان افزود: بالغ بر یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای توسعه مشاغل خانگی به استان خوزستان اختصاص داده شد تا برای ۴۰ هزار و ۳۳۳ نفر شغل خانگی فراهم شود. 
سید جلالی افزود: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده به هر فرد داوطلب شغل خانگی تا سقف ۳۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه با بهره کم پرداخت می‌شود.
مدیر کل کار و امور اجتماعی استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال بالغ بر ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر در دو بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان شغل ایجاد می‌شود.
وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در این دو بخش، به بانک‌های استان ابلاغ شده است و نیاز است تا بانک‌ها ‌‌نهایت همکاری را با متقاضیان کار داشته باشند.
سید جلالی افزود: ترویج هر چه بیشتر مشاغل خانگی و خود اشتغالی در کاهش آمار بیکاری و تولید اشتغال بیشتر دراستان بسیار نقش دارد و باید این فرهنگ در خوزستان نهادینه شود.
وی بر شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی به منظور توسعه فرصت‌های شغلی تاکید کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و ارتقای مدیریت کسب و کار از جمله ویژگی‌های اشتغال خانگی است.
سید جلالی افزود: مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی، تولید فرش دستباف، تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات، تولید صنایع غذایی و نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعریف شده و دستگاه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، بازرگانی جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، کمیته امداد و بهزیستی از این گروه مشاغل حمایت می‌کنند.
وی شناسایی و هدایت افراد متقاضی اشتغال خانگی را از مسئولان خواستار شد و عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید بستر لازم برای اجرای این طرح را به وجود آورند. 
مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان ضمن ارائه گزارشی از میزان افزایش جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در بازه زمانی نیمه نخست شهریورماه سال جاری اظهار داشت: تعداد طرح‌های تایید شده در بانک‌ها، هفت طرح است که ۱۳ فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند و تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها ۴هزارو ۷۰۰ میلیون ریال است.
وی افزود: پنج طرح با اعتبار 3 میلیارد ریال انعقاد قرارداد شده است که هشت فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند.
سیدجلالی بیان کرد: کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان در این مدت ۸هزار و ۹۳۵ میلیون ریال است.
وی به عملکرد کمیته تخصصی اشتغال استان اشاره کرد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری، ۶۲۴ طرح مصوب در کمیته تخصصی اشتغال بررسی شد که از این تعداد ۳۰طرح به دلیل عدم توجیه فنی و اقتصادی، یک طرح به دلیل عدم حضور نماینده بانک و دستگاه اجرایی مربوطه و چهار طرح به دلیل نداشتن شرایط لازم رد شدند.
مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان بیان کرد: ۶۲۴ طرح مصوب، ۷۱۳هزارو ۶۹۷ میلیون ریال است که یک‌هزار و ۳۶۶ فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول