اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی بهاباد خبر داد:

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در بهاباد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهاباد از آغاز ثبت‌نام متقاضیان طرح ساماندهی مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام از متقاضیان مشاغل خانگی در بهاباد
محمد جمالیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی اظهار داشت: از جمله فواید این نوع کسب و کار در منزل، ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلان آن از جمله ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب و نیز افزایش درآمد خانواده، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و افزایش درآمد خانواده است.
وی خاطرنشان کرد: با تشکیل این ستاد و اطلاع‌رسانی در این زمینه، ثبت‌نام متقاضیان از اوایل مردادماه در این شهرستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
جمالیان با اشاره به استقبال خوب مردم این شهرستان از مشاغل خانگی بیان کرد: پیش بینی میشود با اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده و بهتر، استقبال مردمی چند برابر شود.
وی خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح علاوه بر فواید یاد شده در احیا و گسترش بسیاری از صنایع دستی که به دست فراموشی سپرده شده نیز نقش به سزایی خواهد داشت.
جمالیان همچنین با اشاره به صنایع دستی قدیمی نظیر گیوه‌بافی، گیوه‌چینی، کاربافی، چادرشب بافی و... عنوان کرد: این مشاغل در گذشته‌ای نه چندان دور در این شهرستان رواج داشته اما اکنون به دست فراموشی سپرده شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: مشاغل سنتی و فراموش شده بهاباد با اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی دوباره احیا و ساماندهی شده و گسترش یابد.
جمالیان با اشاره به اینکه در این شهرستان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دایر نشده است، عنوان کرد: از متقاضیان علاقمند به شرکت در این طرح که فاقد مدرک فنی و حرفه‌ای هستند، آزمون عملی گرفته میشود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول