اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان خبر داد:

140 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان گفت: برای توسعه مشاغل خانگی اعتباراتی در نظر گرفته شده که سهم استان اصفهان از این تسهیلات مبلغ 140 میلیارد تومان است.

140 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی
سیدکمال میرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌ها و طر‌ح‌های اداره تعاون  استان اصفهان بیان داشت: در  زمینه خدمات به مناسبت هفته تعاون مجموع 24 تعاونی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: در روزهای آینده در زمینه حمل و نقل سه تعاونی در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان افتتاح می‌شود.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان اصفهان از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی بخش تعاون استان سخن گفت و افزود: در بحث صنعت 11 تعاونی، بخش صنعت فرش دستباف یک تعاونی، بخش کشاورزی هفت تعاونی و در بخش مسکن اعم از مسکن مهر و کارگری و کارمندی تعداد 54 تعاونی افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسند.
وی تاکید کرد: در مقایسه با سه دهه قبل و طی شش سال گذشته بخش تعاون استان رشد 117 درصدی را تجربه کرده که این عمل بی‌سابقه بوده است.
میرهادی با اشاره به ساخت 5 هزار و 212 واحد مسکن مهر در استان اصفهان گفت: 140 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ساخت این تعداد واحد در استان هزینه شده که از این مبلغ 76 میلیارد تومان آن تسهیلات و مابقی آن سهم متقاضیان است.
وی از برگزاری همایشی به مناسبت هفته تعاون در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: همایشی با نام  اشتغال و کارآفرینی بانوان در تاریخ 19 شهریورماه برگزار می‌شود.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان اصفهان هدف از برگزاری این نوع همایش را رفع موانع و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها نامید و ادامه داد: این همایش بحث سلامت روانی اشتغال بانوان مطرح شده و به محوریت اتحادیه بانوان استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: در زمینه اشتغال بانوان باید اقداماتی انجام شود تا اینکه دولت بسته‌های حمایتی خود را در اختیار این قشر قرار دهد.
میرهادی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دولت توسعه مشاغل خانگی است که اگر این کار در جامعه عملیاتی شود از یک طرف سلامت روانی خانواده تأمین و از طرف دیگر سبب افزایش درآمد خانواده‌ها می‌شود.
وی با اشاره به اعتباری که برای توسعه مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است گفت: بالغ بر 140 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی در استان اصفهان پیش‌بینی شده است.
سرپرست اداره کل تعاون استان اصفهان تاکید کرد: این تسهیلات فقط خاص بخش تعاون نبوده و دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان بازرگانی، جهاد کشاورزی، صنایع دستی و دیگر سازمان‌ها مشمول این نوع تسهیلات مشاغل خانگی می‌شوند.
وی اظهار داشت: این دستگاه‌های مختلف مرتبط به ازای هر نفر، 5 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصدی بابت مشاغل خانگی به متقاضیان می‌پردازند.
میرهادی از شرایط متقاضیان تسهیلات 5 میلیون تومانی سخن گفت و بیان داشت: چهارچوب مشاغل خانگی در قانون مشخص شده و اگر کسی متقاضی استفاده از این تسهیلات است باید طبق قانون شرایط  لازم را داشته باشد.
وی تصریح کرد: حدود 28هزار نفر از افراد متقاضی اشتغال خانگی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده و برای خود اشتغال به وجود بیاورند.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان اصفهان گفت: برای دریافت این نوع تسهیلات نیاز به هیچ نوع  وثیقه ملکی نیست.
وی تاکید کرد: باید برای توسعه مشاغل خانگی تعاونی‌هایی به نام تعاونی تأمین نیاز تشکیل شود.
میرهادی تصریح کرد: نظر مسئولان برای پرداخت این نوع تسهیلات به متقاضیان در نگاه نخست برای افرادی است که در زمینه فرش نقشی دارند.
وی از الویت‌های بخش تعاون استان اصفهان خبر داد و اضافه کرد: 30درصد تعاونی‌های استان غیر فعال هستند که بررسی وضعیت تعاونی‌های غیر فعال و بازگشت آنها به چرخه تولید و اقتصاد یکی از اولویت‌های بخش تعاون است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول