اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

مشاغل خانگی با محوریت فرش‌بافی تقویت می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوثر گفت: در راستای تقویت و حمایت از مشاغل خانگی با محوریت فرش‌بافی در شهرستان کوثر تلاش و جدیت می‌شود.

مشاغل خانگی با محوریت فرش‌بافی تقویت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رئیس ساداتی پیش از ظهر امروز در بازدید و بررسی وضعیت و توانمندسازی صنعت فرش در شهرستان کوثر اظهار داشت: سیاست دولت بر راه‌اندازی و مشاغل خانگی با محوریت صنایع دستی است که این سیاست با قوت و قدرت در شهرستان کوثر نیز دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های قالیبافی و تولید صنایع دستی در شهرستان کوثر فعال شده و مورد حمایت جدی قرار دارند، خاطرنشان کرد: توجه به مشاغل خانگی از جمله توسعه صنعت فرشبافی از اولویت‌های کاری مسئولان است که در صدر برنامه‌های فرمانداری کوثر نیز قرار گرفته است. 
این مسئول با اشاره به وضعیت فرش به عنوان سرمایه‌ای اشتغالزا با کم‌ترین هزینه گفت: شناسایی فرش‌بافان فعال، تحلیل وضع موجود، آموزش، هدایت و نظارت بر کارگاه‌های فرش‌بافی از جمله برنامه‌های سال جاری برای توسعه صنعت فرش شهرستان است.
رئیس‌ساداتی شناسنامه‌‌دار کردن فرش‌ها، برگزاری جشنواره فرش و دوره‌های سلیقه‌‌یابی فرش را از جمله برنامه‌های آتی در این زمینه برشمرد.
وی حمایت از صنعت فرش را گامی مؤثر در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات دانست و ابراز داشت: دولت با ارائه آموزش‌ها و تسهیلات بسترهای لازم را برای توسعه فرش‌بافی فراهم کرده است.
فرماندار کوثر با اشاره به کاهش استقبال از صنعت فرش‌بافی افزود: از صدها عضو شرکت تعاونی فرش‌بافی در شهرستان تنها 10 درصد فعال هستند.
وی اظهار داشت: پارسال دو دوره آموزش برای 60 کارآموز برگزار شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر عامل شرکت تعاونی فرش دستباف شهرستان کوثر نیز در این بازدید خواستار توجه ویژه به فرش کوثر شد و گفت: ترویج این صنعت به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی مشاغل خانگی موجب بالا بردن میزان تولید و کیفیت و حفظ جایگاه اصلی شهرستان خواهد شد.
سبحان محمدی به کارگیری افراد غیرمتخصص، عدم شناخت کافی از اجزای بافت فرش مانند جنس، رنگ، نخ و نوع مدیریت کارگاه‌ها را از جمله مواردی دانست که در تضعیف این صنعت در کوثر دخالت دارند.
وی افزود: بیمه فعالان صنعت فرشبافی باعث آسایش خاطر این افراد و رونق بازار فرش در کوثر شده است.
این فعال صنفی به پرداخت تسهیلات با حمایت این تعاونی اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته به‌علت رکود بازار و شرایط نامناسب فعالیت در این حرفه باعث شده بود تا قالیبافان به شغل‌های دیگری گرایش یابند و همین مسئله باعث شد تا فرش دستباف کوثر تاحدودی بازار خود را از دست بدهد، اما با حمایت‌هایی که در ماه‌های گذشته از این صنف شده است، امیدواریم شاهد شکوفایی مجدد صنعت فرش در این شهرستان باشیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول