اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان توحید سنندج:

افزایش بیماران دیالیزی کردستان نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزشی، پزشکی و درمانی توحید سنندج گفت: طبق تحقیقات انجام شده 10 درصد مردم استان کردستان مبتلا به بیماری دیابت هستند به گونه‌ای که افزایش این آمار نگران‌کننده است.

افزایش بیماران دیالیزی کردستان نگران‌کننده است
عزت رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: نارسایی مزمن کلیه، دیابت و فشار خون مهم‌ترین علل دیالیز است و در صورت عدم درمان به موقع و کنترل نارسایی مزمن کلیه، عوارض متعددی ایجاد خواهد کرد در همین راستا با کنترل دقیق این بیماری می‌توان از بروز آن پیشگیری کرد.
وی یادآور شد: به علت عدم مراجعه بیماران به پزشک، تعداد کمی از بیماری خود مطلع‌اند و درصد کمی از کسانی که دیابت آنها تشخیص داده شده، تحت مراقبت استانداردهای پزشکی قرار دارند.                   
رئیس مرکز آموزشی، پزشکی و درمانی توحید سنندج خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 350 نفر از بیماران در بیمارستان‌های استان تحت درمان همودیالیز منظم و ثابت قرار دارند که بیشترین آمار مبتلایان به دیالیز در سنندج و سقز زندگی می‌کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی در بیمارستان توحید سنندج تحت پوشش پیوند کلیه قرار گرفته‌اند، گفت: تاکنون برای دیالیز سفاقی در سطح استان اقداماتی انجام نشده است.
رئیس بیمارستان توحید سنندج تصریح کرد: بیمارستان توحید سنندج با حمایت‌های دولت و دانشگاه علوم پزشکی استان به امکانات و دستگاه‌های پیشرفته دیالیز مجهز شده است.
وی امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی بخش دیالیز این بیمارستان را متناسب با تعداد و نیاز بیماران خواند و یادآورشد: هر هفته دو تا سه بیمار جدید در بخش دیالیز بیمارستان توحید تحت مداوا قرار می‌گیرند.                     
وی افزود: در این بخش خدمات پزشکی  به صورت دو شیفته ارائه  می‌شود به زودی شیفت سوم مراقبت‌های  ویژه درمانی فعال خواهد شد.
رئیس مرکز پزشکی، آموزشی، درمانی توحید سنندج در ادامه به افزایش تعداد نارسایی کلیه و هزینه‌های درمانی فوق‌العاده گران این گروه از بیماران اشاره کرد و گفت: اکثر بیماران از قشر محروم جامعه هستند و توان پرداخت هزینه‌های درمانی را ندارند اما هزینه‌های مداوای این بیماران خاص رایگان است.
به گفته رحیمی، دیالیز خونی، پیوند کلیه و دیالیز سفاقی سه مرحله درمان این بیماران است که در بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج مورد درمان قرار می‌گیرند.
وی با عنوان اینکه به طور میانگین روزانه 50 بیمار در دو شیفت تحت درمان دیالیز قرار می‌گیرد، طبق استانداردهای تعریف شده و افزایش روزافزون این بیماری، فقدان مراکز در روستاها، مراجعه تعداد زیاد بیماران، توسعه فضاهای بخش دیالیز و افزایش تعداد پزشک متخصص به ویژه پرستار به منظور رسیدگی و توجه  بیشتر به این گروه بیماران را ضروری دانست.
رئیس بیمارستان توحید سنندج در پایان توصیه کرد: بیماران دیالیزی باید بیماری خود را جدی بگیرند و به طور منظم و مستمر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول