اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

صادرات 82.73 میلیون دلاری زنجان به خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک استان زنجان از صادرات 82 میلیون و 730 هزار دلاری استان زنجان به خارج از کشور خبر داد.

صادرات 82.73 میلیون دلاری زنجان به خارج از کشور
هاشم سید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این میزان 160 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
وی با بیان اینکه گمرک مسیر خود را پیدا کرده است، تصریح کرد: از میزان از نظر وزنی نیز 50 درصد رشد از نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
مدیر گمرک استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد بیشترین میزان صادرات استان زنجان چه کالایی بوده است، یادآور شد: شمش روی با 36 میلیون و 580 هزار دلار صادرات، بیشترین صادرات استان زنجان را تشکیل می‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: این میزان 40 درصد صادرات کل استان زنجان است.
سید احمدی صادرات انواع ترانسفور ماتور را به ارزش 10 میلیون دلار از جمله صادرات استان زنجان عنوان کرد و ابراز داشت: شمش سرب به ارزش 9 میلیون و 640 هزار دلار و شمش آلومینیوم نزدیک به 8 میلیون دلار از دیگر صادرات استان زنجان به خارج از کشور است.
مدیر گمرک استان زنجان تصریح کرد: لبنیات به ارزش بیش از 2 میلیون و 700 هزار دلار به عراق صادر شده است
وی با اشاره به اینکه 60 درصد صادرات استان زنجان به کشور ترکیه بوده است، اضافه کرد: تاجیکستان، عراق، آفریقای جنوبی و عسلویه از دیگر مقاصد صادراتی استان بوده است.
سید احمدی به ارزیابی کالاهای صادراتی در محل شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ استان اشاره کرد و گفت: ارزیابی‌هایی که در محل کارخانجات در بخش صادرات انجام می‌شود باعث رشد صادرات شده است.
وی با بیان اینکه تشریفات صادراتی و ارزیابی بعد از وقت اداری نیز انجام می‌شود، ادامه داد: به خاطر در مسیر اروپا قرار گرفتن استان زنجان موقعیت خاصی به استان داده است.
مدیر گمرک استان زنجان از ارسال نخستین محموله صادرات سنگ آهن از طریق راه آهن خبر داد و گفت: این محموله شامل 45 کانتینر بود که حدود یک هزار تن سنگ آهن را به کشورهای آسیای شرقی و چین صادر شده است.
وی افزود: صادرات را به عنوان وظیفه ملی نگاه می‌کنیم تا بتوانیم صادرات را جذب کنیم.
سید احمدی با بیان اینکه با شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که صادرات زیادی داشتند در محل کارخانجات ارزیابی کالا انجام می شود، یادآور شد: در این شرکت‌ها انبار اختصاصی وجود دارد که این شرکت‌ها هزینه انبار داری و بیمه محلی پرداخت نمی‌کنند و تخلیه و بارگیری دوباره کالا انجام نمی‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول