اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری صورت می‌گیرد؛

ارائه 7 نانو دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان جزو پنج دانشگاهی است، که مجوز وارد شدن به بحث نانو دارو را دارد، گفت: هفت نانو داروی خوراکی جدید تا پایان سال جاری از دانشگاه علوم پزشکی زنجان به بازار ارائه می‌شود.

ارائه 7 نانو دارو توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در جلسه کار گروه غذایی استان زنجان با اشاره به افتتاح اورژانس بیمارستان ولی‌عصر در هفته دولت اظهار داشت: این اورژانس 60 تخت بالفعل و 100 تخت بالقوه برای ارائه خدمت به مراجعان را دارد.
وی اورژانس بیمارستان ولی‌عصر را یکی از مجهزترین اورژانس‌های کشور برشمرد و تصریح کرد:  اورژانس بیمارستان ولی‌عصر تخت‌های مخصوص مسمومین، تخت‌های icu و سه تخت ویژه قلب دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به افتتاح بخش الکتیو بیمارستان آیت‌الله موسوی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری در کنار بخش الکتیو بیمارستان آیت‌الله موسوی بخش ناباروری نیز ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به جذب یک متخصص ناباروری از دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دو متخصص نیز پس از گذراندن دوره آموزشی به استان بازگشته‌اند.
سروری با اشاره کنترل بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در سال گذشته تصریح کرد: عکسل ‌العمل سامانه بهداشتی استان برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای مرغی و سایر بیماری‌های فصلی بسیار خوب بود.
وی درصد پوشش واکسیناسیون در استان بیش‌بینی‌های لازم برای این فصل سال انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه مسئول اعلام تلفات تصادفات جاده‌ای در استان زنجان پزشکی قانونی است، افزود: ارگان‌های مختلف نباید اقدام به انتشار آمار در این زمینه بکنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: آمار ارائه شده در باره تلفات جاده‌ای در برخی موارد مربوط به مراجعه زنجان را در برخی موارد بالاتر از کشورهای غرب اروپا دانست و گفت: نظام ارجاع به پزشک خانواده و پوشش پرونده‌های پزشکی خانواده‌های روستایی از موارد مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است.
قائم مقام وزیر در استان زنجان با اشاره به سابقه شیوع اسهال حاد روده‌ای در استان زنجان بر آمادگی کادر درمانی در این زمینه تاکید کرد.
وی از مردم برای همراهی برای کنترل بیماری‌های فصلی در استان زنجان تقدیر کرد و گفت: استان زنجان سابقه خوبی در کنترل بیماری‌های فصلی دارد.
سروری تاکید کرد: هیچ نگرانی از بابت بیماری‌های روده‌ای در استان زنجان وجود ندارد، چرا که از ماه‌ها قبل پیش مصدومان دیگر استان‌ها است.
وی تاکید کرد: برای امهای ضایعات سازمان انتقال خون می توان با همکاری شهرداری یک دستگاه خریداری کرده و به کمک آن، ضایعات سازمان انتقال خون و مطب‌های خصوصی را امها کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول