اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور:

سازمان غذا و دارو زیر نظر ریاست جمهوری باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: انتظار ما این است که سازمان غذا و دارو به مانند کشورهای دیگر مستقل زیر نظر ریاست جمهوری باشد.

سازمان غذا و دارو زیر نظر ریاست جمهوری باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، محمود فاضل‌ عصر امروز در جمع پزشکان این شهرستان با اشاره به اتفاقات سال گذشته گفت: سالی که در بخش سلامت و پزشکی کشور گذشت سالی عبرت‌آموز بود سالی که دستاورد بزرگ نظام پزشکی در پنج سال گذشته یعنی یک اختیار بزرگ در استفاده از حق خود در برنامه پنج ساله از دست رفت.
‌وی ‌با بیان اینکه نتوانستیم از حقوق حق جامعه پزشکی دفاع کنیم و وظیفه خود را به‌عنوان متولیان سلامت و مدافعان بیماران به‌خوبی ادا کنیم، خاطرنشان کرد: باید در روش خود بازنگری کنیم.
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به قانون برنامه پنجم خاطرنشان کرد: دو اصل مهم سلب اختیار نظام پزشکی در تعیین اعضای خودش و مأموریت همزمان شاغلان نظام پزشکی در دو بخش دولتی و غیردولتی در آن بود که امیدواریم به‌عنوان مرثیه‌ای برای نظام پزشکی بماند تا دوباره این حرف را به کرسی بنشاند و موضوعی که لطمه سنگینی به نظام پزشکی در دفاع از حقوق بیماران زد را پیگیر شویم.
 
* افزایش تعرفه توسط دولت
فاضل با اشاره به افزایش تعرفه توسط دولت افزود: طرح دولت از یک بابت جایگاه کارشناسی نظام کارشناسی نظام پزشکی را تثبیت کرد زیرا دولت بر آن صحه گذاشت و درصدی به تعرفه اضافه کرد هر چند به مقدار آن کاری نداریم اگرچه تعرفه ناقص است و در بعضی قسمت‌ها افزایش نداشته و یا مطرح نشده ولی صحه و تأییدی بر تعرفه نظام پزشکی در سال 89 بود.
فاضل با اشاره به اینکه در هدفمند کردن یارانه‌ها بخش سلامت از آن بی‌نصیب ماند، تصریح کرد: دارو به‌عنوان کالایی استراتژیک باید از حمایت دولت برخوردار شود یعنی ارزان، ساده و سالم بدست مردم برسد اگر این نگاه همچنان سیطره خود را حفظ کند ما نمی‌توانیم کیفیت دارو را در یک رقابت مثبت حفظ کنیم و این برخلاف چشم‌انداز 20 ساله کشور است که باید به یک سطح اول در منطقه و خوب در جهان برسیم.
 
* رشد بودجه بخش سلامت
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور درباره اثرات دیگر هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: آسیب دیگری که هدفمند کردن یارانه‌ها به بخش سلامت زد منع شدن از افزایش قیمت‌ها برخلاف افزایشی بود که در کالاهای دیگر لحاظ می‌شد بدین معنی که متولیان بخش سلامت باید پا به پای سایر کالاها و خدمات کالاهای خود را ارتقاء دهند، به‌همین خاطر حتماً کیفیت این خدمات زیر سئوال خواهد رفت.
وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های کشور که حدود 20 درصد بخش بستری را انجام می‌دهد بیمارستان‌های بخش خصوصی هستند که با این افزایش هزینه حدود 40 درصد به هزینه آنها اضافه می‌شود.
فاضل رشد بودجه بخش سلامت را در مجلس 60 درصد اعلام و افزود: بودجه بخش سلامت از 10 هزار میلیارد تومان به 16 هزار میلیارد تومان رسیده و فرصت خوبی است که بسیاری از نشانه‌های بخش سلامت را متولیان دولتی و غیر دولتی اجرایی کنند.
 
* سازمان غذا و دارو باید وزارت بهداشت را رصد کند
فاضل در ادامه از تشکیل سازمان غذا و دارو خبر داد و خاطرنشان کرد: این سازمان فعلاً زیر نظر وزارت بهداشت است انتظار ما این است که این سازمان به مانند کشورهای دیگر مستقل زیر نظر ریاست جمهوری باشد و اگر اینطور شود شأن قضاوتی می‌توان برای آن قائل شد یعنی می‌تواند وزارت بهداشت را رصد کند نه اینکه خود جزء بدنه وزارت بهداشت باشد.
عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان اظهار داشت: ما به‌عنوان سازمان مردم نهاد تنها چاره‌ای که داریم گرد هم آمدن فیزیکی و کمک‌های فکری به همدیگر است.
وی تصریح کرد: ما باید به نظام پزشکی و وزارت بهداشت کمک کنیم و این کمک به‌جزء گردهمایی‌های فیزیکی نیست اقتدار ما از این ناشی می‌شود که به مناسبت‌های مختلف گرد هم بیاییم و بتوانیم شیوه‌های نویی را در آمیزیم تا بلکه شاهد پیشرفت باشیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول