اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راه‌اندازی سامانه الکترونیک؛

درخواست‌های دارویی خوزستان 30 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از کاهش 30 درصدی درخواست‌های دارویی داروخانه‌های استان با راه‌اندازی سامانه الکترونیک خبرداد.

درخواست‌های دارویی خوزستان 30 درصد کاهش یافت
بهزاد شریف مخمل زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهارداشت: در سه ماهه نخست امسال با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی درخواست دارو، میزان درخواست‌های دارویی در خوزستان به نحو چشمگیری کاهش یافت.
وی افزود: قبل از راه‌‌اندازی این سامانه، درخواست‌های دارویی بیمارستان‌ها به شرکت‌های پخش دارو ارسال میشد و پس از صدور فاکتور، دارو برای داروخانه ارسال میشد اما با راه‌‌اندازی سامانه الکترونیکی، همه درخواست‌های خرید دارو در سامانه ثبت میشود و در نتیجه امکان بررسی و تعدیل درخواست‌ها از سوی معاونت غذا و دارو فراهم شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: سامانه الکترونیکی نظارت بر توزیع و مصرف دارو برای نخستین بار در کشور در خوزستان به منظور کنترل و نظارت دقیق و سریع بر سیستم توزیع دارو و رفع کمبودهای دارویی راه‌اندازی شده است.
به گفته این مقام مسئول، با ایجاد این سامانه هر داروخانه دارای یک پرونده الکترونیک شده که مواردی مانند موجودی داروها، حضور مسئول فنی در داروخانه‌ و داروهای خروجی قابل رصد خواهد بود. علاوه بر این امکان ارائه در خواست‌های دارویی به صورت الکترونیکی از سوی داروخانه‌ها از دیگر مزایای ایجاد سامانه الکترونیک است و به این ترتیب داروخانه‌ها میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری اقلام دارویی موردنیاز خود را درخواست کنند. 
مخمل‌زاده گفت: با ورود اطلاعات مربوط به ورود و خروج دارو به سامانه الکترونیک، امکان ردیابی داروهای کم‌یاب و حل کمبودهای دارویی نیز وجود خواهد داشت.
وی  تصریح کرد: پیش از پایان یافتن سال‌جاری همه بیمارستان‌های استان به سامانه الکترونیک متصل می‌شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول