اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

وهابیت امروز ریشه در سلفیگری سابق دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: وهابیت امروز ریشه در سلفی‌گری سابق دارد و خط تفکر یهودی مسلک دارند به این معنا که وهابیون مسلمانان غیر وهابی را مسلمان نمیدانند.

وهابیت امروز ریشه در سلفیگری سابق دارد
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به مناسبت 8 شوال روز تخریب بقیع به دست وهابیت اظهار داشت: وهابیت امروز ریشه در سلفی‌گری سابق دارد و خط تفکر یهودی مسلک دارند به این معنا که وهابیون مسلمانان غیر وهابی را مسلمان نمیدانند.
وی با بیان اینکه یهودیها انسان‌های غیر یهود را انسان نمیدانند، افزود: با توجه به اینکه یهودیها با مسلمانان و نمادها و عناصر آنها مشکل دارند، با همه فرقه‌های وهابی نیز برخورد تند و شدید دارند به طوری که با کوچکترین مناسبت نسبت شرک و کفر میدهند.
امام جمعه نهاوند ابراز داشت: به عقیده یهودی‌ها و وهابیون مزارها، گنبدها، ضریح و قبور بزرگان مظاهر شرکی هستند و به عقیده مثلاً شرعی آنها باید با آنها برخورد شود.
وی با بیان اینکه پشت پرده عوامل استکبار و یهود وهابیون را تقویت میکند، افزود: در چندین سال قبل با تخریب بقاع متبرکه قبرستان بقیع را تخریب کردند و اکنون نیز اگر توان داشته و دستشان برسد همه اماکن متبرکه را با خاک یکسان میکنند چرا که با عناصر و نمادهای اسلام مخالفت دارند.
مغیثی شدیدترین شکل مخالفت با دین و اسلام را مکتب اهل بیت(ع) دانست و بیان داشت: وظیفه شیعیان بر اساس برخورداری از آزادی بر پایه آیات و روایات ماهیت وهابیت را برای دیگران روشن کردن است چرا که در این صورت میتوان از خط فکری آنها مطلع شد و برای حفظ اسلام و نمادهای آن تلاش کرد.
وی با بیان اینکه باید مراقبت و پاسداری از نمادهای اسلامی شکل گیرد، اذعان داشت: در چند سال قبل در سامرا جنایتی دیگر تکرار شد اما شیعیان این بارگاه را بهتر از گذشته احیا کردند و وظیفه آنها باید همواره دوری از افراد لعین و پست شود تا به این اماکن ضربه نزنند.
امام جمعه نهاوند اضافه کرد: خط فکری وهابیت ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت است و هدف آنها این است و جز وهابیت کسی را مسلمان نمیدانند و با سایر فرقه‌ها نیز چنین برخوردی میکنند که میطلبد همه مسلمانان به دفاع از اسلام برخیزند.
وی در پایان با اشاره به اینکه فرقه وهابیت بر اساس یک هدف ظاهری و یک هدف باطنی تشکیل شده است، افزود: هدف ظاهری وهابیت، اخلاص در توحید و جنگ با شرک و بت پرستی و هدف باطنی آنها کشتار مسلمانان و افروختن آتش فتنه و جنگ در بین آنان است که وظیفه مسلمانان مبارزه با ریشه فکری انها است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول