اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

هشتم شوال، سالروز تخریب قبور بقیع به دستور وهابیت؛

تشریح عقاید انحرافی وهابیت از وظایف حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وهابیها برای تعرض به حریم مقدس ائمه اطهار‌(ع) به هر ابزاری متوسل میشوند، گفت: تبیین مبانی اعتقادی اسلام ناب و تشریح باورهای انحرافی وهابیت از وظایف حوزه‌های علمیه شیعی است.

تشریح عقاید انحرافی وهابیت از وظایف حوزه‌های علمیه است
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس در خصوص فرارسیدن سالروز تخریب قبرستان بقیع عنوان کرد: اقدامات وهابیت علیه مسلمانان از زمان‌های دور وجود داشته که در هر برهه از زمان به اشکال گوناگون بروز و ظهور پیدا می‌کند.
وی گفت: با توجه به سلسله مبانی و براهینی که وهابیان برای خویش برگزیده‌اند برخی از مسائلی را که در ارتباط با جوامع مسلمان است از جمله توسل، شفاعت و زیارت قبور را زیر سؤال برده و تمام آنها را متناقض و منافی با موضوع توحید بیان میکنند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم ضمن انتقاد شدید از عملکرد وهابیت در طول تاریخ تصریح کرد: در واقع، عملکرد امروز وهابیان بیانگر میزان انحراف آنها از مسیر اسلام است و از این‌رو امروز شاهد تمسک وهابیان به ابزارهای مختلف در تخریب قبور ائمه بقیع، عراق و دیگر مشاهد شریفه هستیم و اگر امروز آنها هراسی از عکس‌العمل مسلمانان نداشتند حتی در تخریب مرقد حضرت رسول‌(ص) نیز لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.
وی با تأکید بر آنکه همواره اقدامات وهابیان، توسط مسلمانان محکوم می‌شود، گفت: اقدامات کنونی وهابیان، مورد نقد جامعه اسلامی است، از این‌رو هتک حرمت وهابیان به فرزندان پیامبر اکرم (ص) نه تنها هیچ سنخیتی با نگاه یک انسان مسلمان ندارد بلکه تمام ائمه اطهار علیهم‌السلام در زمان حیات و دوران پس از فوتشان جایگاهی بس رفیع  در نزد مسلمانان دارند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه وهابیان خود را جزو نخستین موحدان عالم میدانند، اظهار داشت: آنها معتقدند که فقط خودشان در جهان موحد واقعی هستند و بر این باورند که برای تجلی کلمه توحید در میان جوامع اسلامی باید این گونه اقدامات صورت پذیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با وظایف مسلمانان در برخورد با وهابیان خاطرنشان کرد: یکی از اصلیترین وظایف ما روشنگری است و کسانی که نسبت به دیدگاه‌های آنها آشنایی دارند باید در خصوص جلوگیری از جذب افرادی که تحت ‌القائات وهابیان قرار میگیرند به تبیین مبانی دینی و اعتقادی اسلام ناب پرداخته و به مردم بفهمانند آنچه که امروزبه عنوان باورهای وهابیان در جهان مطرح است جزو ‌باورهای اعتقادی و دینی نیست.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول