اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه اردبیل:

شکل‌گیری وهابیت لکه‌ ننگی بر دامن استکبار است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: شکل‌گیری فرقه ضاله وهابیت لکه ننگینی بر دامن استکبار خبیث است.

شکل‌گیری وهابیت لکه‌ ننگی بر دامن استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی نوروزی شامگاه امروز در جلسه هماهنگی ستاد هشت شوال در اردبیل اظهار داشت: با پدیدار شدن گروهک انحرافی و تندروی وهابیت و حمایت کشور عربستان سعودی بر این فرقه ضاله روز به روز شاهد تنگ‌تر شدن دامنه اسلا‌م‌گرایی و تشیع‌خواهی شدیم به طوری که در سال‌های اخیر با حرکت‌های موذیانه آنها مکتب رهایی‌بخش اسلام و تشیع موجودیت خود را در معرض خطر و آسیب می‌بیند.
وی عقیده این فرقه ضاله را بسیار نزدیک و شبیه به اعتقادات صهیونیسم و طرفداران اندیشه تندروی اسلام‌گرایی ظاهری توصیف کرد و افزود: در سال‌های اخیر به ویژه با تحریک عوامل استکبار جهانی امت اسلامی گرفتار چنین فتنه عظیم و غیر قابل هدایت شده و در صحنه‌های مختلف عوامل این گروه انحرافی سعی می‌کنند با تنش و اعمال ضد انسانی آبروی مسلمانان و هر انسان آزادیخواه را از بین برده و لکه‌دار کنند.
نوروزی ماهیت گروه‌های انحرافی همچون وهابیت، بهائیت و طالبان را تفسیر نادرست از احکام و شریعت اسلام توصیف کرد و ادامه داد: ‌این قرائت ناصحیح به عمد صورت می‌گیرد تا با پافشاری روی اوهام و اندیشه‌های غلط صاحبان این فرقه تلاش کنند مسلمانان به ویژه تشیع را به کارهای غیرعقلانی متهم کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه اردبیل خاطر نشان کرد: برخی اظهار نظرهای گمراه‌کننده این فرقه چنان سراغی از بی‌عقلی و نادانی سران این فرقه ضاله به ما می‌دهد که گویی بشریت هرگز حاضر نیست شریعت و احکام مربوط به دین اسلام را حفظ کرده و نسبت به آن وفادار باشد.
وی یکی از گمراهی‌های وهابیت را اهانت به قبور ائمه هدی به ویژه قبر شریف ائمه معصومین در بقیع اعلام کرد و گفت: صاحبان این گروه ضاله بارها به حرم مطهر و شریف امامان معصوم در نجف، عراق، مدینه، بقیع و کاظمین اهانت کرده اما هرگز حاضر نیستند دست از لجاجت و گمراهی آشکار خود بردارند.
نوروزی اضافه کرد: تا زمانی که چنین گروه‌های ضد دینی و ضد انسانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و طبل عار و ننگ را محکم و کوبنده می‌سرایند باید فاتحه برخی از احکام و شریعت اسلام را خواند چرا که هر چه مسلمانان پنبه می‌کنند صاحبان این اندیشه‌ها آن را رشته می‌کنند.
وی افزود: با گرامیداشت هشتم شوال روز خونبار امت‌های اسلامی در اهانت به حرم شریف ائمه معصومین در بقیع در حقیقت حقایق اندیشه انحرافی وهابیت بیشتر نمایان می‌شود و امت اسلامی به تفکر و اندیشه ناسالم آنها پی برده و هرگز حاضر نیستند از راه و مسیر غبارآلود آنها تبعیت کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول