اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ضمیری در گفت‌وگو با فارس:

وهابیت در آموزه‌های شفاعت و توسل شبهه ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت در آموزه‌های شفاعت و توسل اشکالات و شبهاتی ایجاد می‌کنند.

وهابیت در آموزه‌های شفاعت و توسل شبهه ایجاد می‌کند
حجت‌الاسلام محمدرضا ضمیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ ضمن تسلیت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع اظهار داشت: تخریب قبور ائمه بقیع در راستای هتک حرمت به مقام و منزلت ائمه اطهار(ع) بوده و سبب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شد و موجی از خشم و ناراحتی را ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت فرقه‌ای نوظهور بوده که با حمایت‌های انگلیسی‌ها در سرزمین‌های اسلامی نشر پیدا کرده است.
استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: دست انگلیس و استعمار در نطفه فرقه وهابیت مشاهده می‌شود و تقدس‌زدایی در بین مسلمانان هدف اصلی این فرقه است تا جایگاه مسلمانان را متزلزل کند.
وی با اشاره به اهداف دیگر وهابیت در راستای تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در بقیع گفت: دور کردن تعالیم اهل بیت(ع) از زندگی مسلمانان یکی دیگر از اهداف این گروه بوده و این هتک حرمت‌ها مرجع بودن اهل بیت(ع) را در جامعه زیرسؤال می‌برد.
ضمیری خاطرنشان کرد: وهابیت به نوعی تاریخ مصور مسلمانان را زیرسؤال می‌برند و این هتک حرمت اهل بیت(ع) سبب شد مسلمانان از یکدیگر فاصله بگیرند.
وی عنوان داشت: وهابیت با تعصبات خشک و جهالت، زیارت ائمه اطهار(ع) را شرک تصور می‌کردند، ولی در پاسخ آنان باید گفت زیارت بارگاه ائمه(ع) شرک نیست چراکه هدف مسلمانان از زیارت، قرار دادن اهل بیت(ع) در کنار خداوند نیست، بلکه ائمه اطهار(ع) واسطه فیض هستند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاف‌افکنی‌های وهابیت گفت: باید خطر وهابیت را در جهان اسلام جدی گرفت و متوجه باشیم که وهابیت دشمن همه مسلمانان است و این گروه تنها خود را مسلمان تلقی می‌کنند.
وی گفت: مسلمانان باید هوشیار بود و مورد تاثیر القائات قرار نگیرند بلکه مبارزه فکری و فرهنگی داشته باشند تا از هدف آنها که شبهه‌افکنی در فعالیت‌های مسلمانان است جلوگیری کنند.
ضمیری تاکید کرد: لازم است نقد و بررسی افکار وهابیت در کشور پررنگ‌تر شود چراکه وهابیت در آموزه‌های شفاعت و توسل اشکالات و شبهاتی ایجاد می‌کنند ولی این افکار نمی‌تواند در جلوگیری از پیشرفت تشیع نقش داشته باشد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول