اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خواستار شد:

افزایش سطح مبادلات تجاری با نخجوان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: مسئولان برای افزایش سطح مبادلات تجاری با جمهوری خودمختار نخجوان تا مرز 20 میلیون دلار تلاش کنند.

افزایش سطح مبادلات تجاری با نخجوان
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده عصر امروز در جلسه مشترکی که با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان در سالن جلسات شهید عطایی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان برای افزایش سطح مبادلات تجاری بین ایران  و جمهوری خودمختار نخجوان از 7 میلیون دلار به 20 میلیون دلار تلاش کنند.
وی افزود: در 5 ماه نخست سال جاری میزان کل تبادلات تجاری اعم از صادرات و واردات بین ایران و نخجوان حدود 3 میلیون دلار بود براین‌اساس میزان مبادلات تجاری از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک یک هیئت تجاری متشکل از بازرگانان و تجار برای ارتقای سطح مبادلات به نخجوان اعزام میشوند که اگر متولیان امور تجاری در کشور مقصد برای عملی شدن تعهدات، هیئت فوق را همراهی کنند هدف موردنظر مبنی بر افزایش سطح مبادلات تحقق پیدا میکند.
وی در ادامه گفت: برای برگزاری نمایشگاه تجاری، افزایش فعالیت در مرز پلدشت و تردد اتوبوس در این مرز آمادگی کامل وجود دارد از طرف دیگر با هماهنگی مسئولان ارشد نظام شرایط برای تردد وسیله نقلیه سواری در مرز پلدشت نیز فراهم میشود پس برای عملی شدن این موارد سران هر دو کشور باید تعامل همه‌جانبه و گسترده داشته باشند  
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران برای برقراری روابط دوستانه با کشورهای همسایه تاکید جدی دارند از این رو مدیران ارشد استان آذربایجان غربی بر مبنای سیاست‌‌های کلی نظام حرکت میکنند.
وی ادامه داد: ما برای استقبال از هیئت‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و هنری نخجوان آماده هستیم براین اساس از انجام هیچ‌اقدامی برای توسعه و بهبود روابط دو کشور به‌هیچ‌وجه فروگذار نخواهیم بود از این رو برای تداوم فعالیت‌های دوجانبه باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کامل انجام شود.
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: هیئت‌های دو کشور به نمایندگی از مدیران ارشد نظام سفرهای پیدر‌پی باید انجام دهند به‌طوری که در این دیدارهای رسمی و دوستانه میزان موفقیت‌ در عملی شدن تفاهم‌نامه‌های قبلی را بررسی کرده و تفاهم‌نامه‌های جدیدی را برای پیشبرد برنامه‌ها تنظیم کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول