اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

اختصاص 450 میلیارد ریال به مشاغل خانگی مرکزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی از اختصاص 450 میلیارد ریال اعتبار به طرح مشاغل خانگی استان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 450 میلیارد ریال به مشاغل خانگی مرکزی
ناصر شیخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال جاری بیش از 45 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد که از این میزان 10 هزار فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی خواهد بود.
وی افزود: به منظور ایجاد مشاغل خانگی در استان 450 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که از این میزان 150 میلیارد ریال از محل اعتبارات دور سوم سفر هیئت دولت و 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک‌های عامل است.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان بابیان اینکه متقاضیان مشاغل خانگی برای بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند به سامانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir مراجعه کرده و کد رهگیری دریافت کنند، ادامه داد: ثبت‌نام‌کنندگان باید برای دریافت تسهیلات، مجوزهای لازم از چهار دستگاه صادرکننده مجوزهای فعالیت مشاغل خانگی اعم از سازمان بازرگانی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده باشند.
شیخی‌ برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و قانون کار را از مزایای طرح مشاغل خانگی عنوان کرد.
وی گفت: در سال گذشته استان مرکزی موظف به ایجاد بیش از 19 هزار فرصت شغلی بود که موفق شد تا پایان سال از این برنامه‌ جلوتر حرکت کرده و 21 هزار فرصت شغلی پایدار را در شهرهای مختلف استان ایجاد کند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت سهام عدالت کارگران از مهرماه امسال خبر داد.
به گفته وی با آغاز کار ثبت‌نام از کارگران با اولویت کارگران فصلی و ساختمانی به منظور پرداخت سهام عدالت حدود 60 هزار نفر در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که تاکنون 53 هزار و 541 نفر از آنان پالایش اولیه شده‌اند.
شیخی با اشاره به آغاز پرداخت سهام عدالت به کارگران از پایان شهریور ماه و اوایل مهرماه تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگران برای گرفتن سهام عدالت خود نیازی به مراجعه به ادارات کار و امور اقتصادی و دارایی ندارند، چراکه سهام عدالت آنان از طریق پست در اختیارشان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول