اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

جرقه‌های بیداری اسلام در دفاع مقدس زده شد

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: جرقه‌های بیداری اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس زده شد.

جرقه‌های بیداری اسلام در دفاع مقدس زده شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد دفاع مقدس استانداری زنجان اظهار داشت: دفاع مقدس در حالی صورت گرفت که ایران اسلامی اتکا به غرب و شرق نداشته و با دین و معنویت پیش می‌رفت و همین امر موجب بیداری مسلمانان جهان شد.
وی خاطر نشان کرد: بیرق اسلام ناب و اسلام انقلابی در دفاع مقدس با افتخار بر افراشته شده و همگان به قدرت ایران اسلامی پی بردند.
استاندار زنجان تصریح کرد: حرف‌های بسیاری در جنگ نهفته است، که هنوز هم بسیاری از آنها ناگفته باقی مانده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر که 23 سال از پایان جنگ می‌گذرد، هر روز ابعادی جدیدی از جنگ کشف می‌شود که با بررسی آنها می‌توان فهمید هنوز هم تازگی اولیه خود را دارند.
رئوفی‌نژاد با بیان اینکه جنگ درس‌های بسیاری برای افرادی که می‌خواهند، درس ایثار و فداکاری را بیاموزند دارد، با بررسی دقیق می‌توان درس‌های بسیاری از هر روز جنگ آموخت.
وی اذعان داشت:‌ پیروزی در جنگ با اتکا به معنویت و انسانیت به دست آمد و این امری واضح برای همگان است، چرا که در دوران جنگ بسیاری از ابر قدرت‌ها حامی عراق بودند، ولی با این وجود این کشور نتوانست جمهوری اسلامی ایران را شکست دهد.
استاندار زنجان تاکید کرد: اسلام ناب محمدی و اسلام انقلابی در جنگ شناخته شده و در همین زمان همگان به قدرت آن پی بردند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسید، اضافه کرد: همه چیز ایران اسلامی از جنگ به دست آمده است.
رئوفی نژاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحکیم شده و قدرت خود را به جهانیان ثابت کرده است، ادامه داد: فداکاری و ولایت‌پذیری مردم ایران در جنگ برای همه مردم جهان نمود یدا کرد.
وی خاطر نشان کرد:‌ قدرت انقلاب اسلامی ایران در جنگ تحکیم شده و با فداکاری و ایثار رزمندگان واژه شهادت، مقاومت و ایثار معنای نویی پیدا کرده‌ است.
استاندار زنجان با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس همه مردم ایران به دفاع از کشور پرداختند، ادامه داد: مردم ایران در زمان جنگ وفاداری خود را به نظام جهوری اسلامی ایران نشان داده و ثابت کردند که انقلاب جمهوری اسلاامی ایران یک انقلاب کاملا مردمی است.
وی با بیان اینکه در جنگ ده‌هزار نفر از جوانان و وفاداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند، اضافه کرد: دفاع مقدس میراث ده‌ها هزار شهید و صدها هزار جانباز آزاده جمهوری اسلامی ایران است.
رئوفی‌نژاد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به همه آزادگان جانبازان جمهوری اسلامی ایران افزود: این افراد یادگارهایی هستند که از جنگ باقی مانده‌اند و جوانان می‌توانند برای عملکرد درست و بهتر از راهنمایی‌های این افراد استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 31 سال از آغاز جنگ تحمیلی و 23 سال از پایان آن می‌گذرد، اضافه کرد:‌ خاطرات جنگ می‌تواند الگویی مناسب برای جوانان در عملکرد درست و به موقع باشد.
استاندار زنجان جنگ و دفاع مقدس همچون گنجینه‌ای گرانبها است، که هنوز از بسیاری از گنج‌های ان استفاده نشده است.
وی یادآور شد: یادآوری خاطرات جنگ و هشت سال دفاع مقدس محدود به هفته دفاع مفدس نیست و در حال حاضر مشاهده می‌شود که در بسیاری از برنامه‌ها به جنگ توجه شده و هر روز با واکاوی جنگ درس‌های نویی از آن آموخته می‌شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به نقش نیروهای مردمی در هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: انقلاب و نظام مال مردم است، چرا که شهیدان و جانبازان از مردم بودند.
وی با اشاره به اینکه شهیدان از فرزندان مردم و از بطن جامعه بوده‌اند، ادامه داد: این امر نشان از این دارد که انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با حضور پر رنگ نیروهای مردمی صورت گرفته است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز جانبازان و آزادگان بسیاری در کشور وجود دارند، اضافه کرد: این افراد میراث‌های گرانبهای جنگ هستند که برای ملت ایران باقی مانده‌اند.
وی تصریح کرد: آشنایی با جنگ و تبیین مسائل جنگی برای جوانان کشور وظیفه همگان است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.
رئوفی‌نژاد بیان ناگفته‌های جنگ و روشنگری جوانان در زمینه مسائل جنگی را فرصت مناسبی برای آشنایی جوانان با این موضوع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از جوانان اطلاعات کافی در خصوص مسئله جنگ ندارند.
وی با اشاره به برنامه‌های مختلفی که از سوی دستگاه‌های مختلف در خصوص مسائل جنگ صورت می‌گیرد، ادامه داد: همه دستگاه‌های مختلف باید تلاش خود را در زمینه آشنایی هر چه بیشتر و بهتر جوانان با مسائل جنگی انجام دهند.
استاندار زنجان همکاری و هماهنگی در برنامه‌های مختلف را از دستگاه‌ها خواستار شد و ادامه داد: همکاری و هماهنگی یکی از درس‌های بزرگ هشت سال دفاع مقدس است، که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول