اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

بیداری اسلامی برگرفته از دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان گفت: موج بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و تاثیر آن در حال حاضر در منطقه دیده میشود.

بیداری اسلامی برگرفته از دفاع مقدس است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامعلی رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد هفته دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه موضع‌گیری شفاف، به‌موقع و قابل فهم و درک مقام معظم رهبری دفاع مقدس را از غربت نجات داد اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان تلاش‌های موثری در حفظ دستاوردهای دفاع مقدس در استان انجام داده‌اند.
وی به رهنمودهای امام (ره) اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمودند ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم.
رضوانی با بیان اینکه امام (ره) فرمودند: «جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت»، تصریح کرد: موج بیداری اسلامی برگرفته از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و تاثیر آن را در حال حاضر در منطقه میبینیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان دوران دفاع مقدس را سرمایه‌ای عظیم برای نسل‌ها و عصرهای مختلف عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس پایه حرکت‌های آزادی‌بخش دیگر کشورها در منطقه شده است.
این مسئول به ویژگی‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: مردم کشورهای منطقه در حال حاضر برای آزادی‌خواهی به میدان آمده‌اند و می‌خواهند از بند استکبار رهایی یابند.
رضوانی هفته دفاع مقدس امسال را با دیگر سال‌ها متفاوت خواند و تصریح کرد: دفاع مقدس حرکت بی‌نظیر ملت ایران در تاریخ این کشور است.
معاون استاندار گیلان ابراز داشت: در بخش گرامیداشت شهدا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و باید درباره رزمندگان، آزادگان، ایثارگران و جانبازان نیز این امر اتفاق بیفتد.
وی گرامیداشت کسانی که در دفاع مقدس نقش اساسی داشتند را سبب توجه نسل جوان به این موضوع ذکر کرد و خاطرنشان کرد: نسل کنونی جامعه باید بداند با گذشت زمان ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها در راه خدا فراموش نمی‌شود.
این مسئول با تاکید بر گرامیداشت نخستین‌ها در دفاع مقدس در تمام شهرستان‌ها، متذکر شد: برگزاری این برنامه‌ها برای جوانان که زیر تاثیر هجمه سنگین تهاجم فرهنگی قرار دارند، تاثیرگذار است.
رضوانی با تاکید براینکه نباید بین خانواده‌ها و فرزندان آنها فاصله ایجاد شود، گفت: هفته دفاع مقدس زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ دفاع از مرزهای اعتقادی در مقابل هجمه فرهنگی دشمن است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه به شناسایی 33 شهیده زن دفاع مقدس در استان اشاره کرد و ادامه داد: زندگینامه شهدای مونث گیلان تدوین میشود.
طیبه بزرگی با بیان اینکه زندگینامه شهدای زن گیلانی تا پایان سال جاری تدوین میشود، یادآور شد: مسابقه‌ای از طریق سامانه پیام کوتاه برای هفته دفاع مقدس طراحی شده و در هفته دولت سال جاری راه‌اندازی میشود.
وی با اشاره به اینکه به بهترین و کوتاه‌ترین خاطره در راستای هفته دفاع مقدس جوایزی اهدا میشود، بیان داشت: از بانوانی که به طور مستقیم در هشت سال دفاع مقدس در میدا‌ن‌های نبرد حضور داشتند، تجلیل میشود.
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان نیز در این جلسه به تشکیل شش کمیته در سپاه گیلان برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اضافه کرد: کمیته‌های رژه، تربیت بدنی بسیج و انعکاس مناسب اخبار در حال فعالیت هستند.
رضا خشنود با اشاره به اجرای بیش از 50 برنامه سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس سال جاری، افزود: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری بحث نشست‌های روشنگری از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.
وی برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری، یادواره‌های شهدا در سطح حوزه‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری رژه نیروی مسلح، اعزام گروه‌های درمانی به مناطق محروم، سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه، تجلیل از ایثارگران و جانبازان، همایش پیشکسوتان و گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های سپاه گیلان در هفته دفاع مقدس سال جاری اعلام کرد.
این مسئول فراخوان مدت هفته دفاع مقدس را از 18 شهریور تا هشت مهر ماه سال جاری اعلام کرد و بیان داشت: مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن از اهداف است.
خشنود اجرای برنامه‌های رزمی و ستارگان زمینی را از برنامه‌های اجرایی در مرکز استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته نمایشگاه عملیات نصر چهار در رشت دایر شد.
وی فراخوانی گردان‌های عاشورا و معرفی اسوه‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها در هفته بسیج خواند و گفت: ساماندهی و سازماندهی نیروها در فراخوان مد نظر بوده ضمن اینکه هر قرارگاه یک طرح صالحین دارد.
رئیس ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان در حال حاضر ماموریت بسیج را مقابله با جنگ نرم توصیف کرد و متذکر شد: گردان‌های صالحین فرهنگی هستند و با جنگ نرم دشمن مقابله می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه ارتقای معرفت دینی و بصیرت‌افزایی بسیجیان از چند سال گذشته آغاز شده، عنوان کرد: اجرای این برنامه‌ها برای مقابله با تهدید و جنگ نرم دشمنان است.
معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی گیلان نیز در این جلسه نشست توجیهی سیاسی راهبرد دفاع مقدس و جنگ نرم را از برنامه‌های درون‌سازمانی پلیس در هفته دفاع مقدس سال جاری اعلام و تصریح کرد: تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی در این هفته است.
مجید مرآت از ارائه خدمات ویژه نیروی انتظامی گیلان در هفته دفاع مقدس خبر داد و اذعان داشت: خدمات ویژه از طریق تشخیص هویت و نظام وظیفه به مردم ارائه می‌شود.
وی مشاوره مددکار ان و مشاوران اجتماعی پلیس به صورت رایگان را از دیگر خدمت‌هایی اعلام کرد که در هفته دفاع مقدس به مردم ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول