اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

نماز عید فطر بیداری اسلامی را بیمه می‌کند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: نمازهای جمعه و عید فطر، بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه به راه افتاده است را بیمه می‌کند.

نماز عید فطر بیداری اسلامی را بیمه می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، به بیان آثار نماز عید در حفظ کیان اسلام و نظامات الهی پرداخت و اظهار داشت: این نمازهای عید و جمعه، بیداری اسلامی را بیمه و حکومت ظالمان را متزلزل می‌کند.
این مرجع تقلید دستورات اسلامی را حساب شده خواند و گفت: به کوری چشم دشمنان که بیداری کشورهای اسلامی را منهای مذهب می‌دانند، با همین تکبیرها و نمازهای عید و جمعه به پیش می‌رود.
وی با اشاره به پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، علمی و... ابراز داشت: هیچ کسی نباید این پیشرفت‌ها را به نام خود مصادره کند چرا که همه آنها به برکت نظام اسلامی و در طول 32 سال گذشته حاصل شده است.
‌مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به وصول روزانه 2 هزار نامه و پیام کوتاه از سوی مردم گفت: بیشتر این نامه‌ها ابراز ناراحتی از گرانی و تورم موجود در کشور است به ویژه برای کسانی که بیماری خاص دارند و زیرپوشش بیمه قرار ندارند.
وی مسائل فرهنگی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی کشور دانست و هشدار داد: باید در زمینه مسائل اخلاقی برنامه‌ریزی کرد چون اگر به مسائل اخلاقی ضربه وارد شود در واقع به نظام اسلامی، قرآن و اسلام ضربه وارد شده است.
استاد حوزه علمیه قم مسئله حجاب را یکی دیگر از نگرانی‌های قشر متدین و دیندار جامعه دانست و افزود: کسانی که به دنبال رواج بدحجابی و بی‌حجابی در کشور اسلامی هستند در حقیقت به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.
وی بر جلب رضایت مردم تاکید کرد و افزود: مردم حافظان اصلی و پشتیبانان واقعی نظام اسلامی هستند پس باید به گونه‌ای عمل کرد تا با فراهم کردن رفاه و آسایش مردم، آنان را از نظام راضی نگه داشت.
‌مکارم‌شیرازی بر توجه به نقاط ضعف و قوت و اصلاح نقاط ضعف تاکید و عنوان کرد: نباید باب انتقاد را به روی خود ببندیم و اینگونه نشان دهیم که همه چیز آرام و بدون مشکل پیش می‌رود بلکه باید از انتقادات سازنده استقبال کرد و به آنان گوش سپرد.
وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای مسائل اخلاقی بیان کرد: با حل مسائل اخلاقی به وسیله خشونت مخالف بوده و معتقدم برای حفظ ارزش‌ها و مسائل اخلاقی باید به دانشگاه‌ها، مدارس و جاهای دیگر توجه کرد تا انقلاب محفوظ بماند.
این مرجع تقلید در پایان خطبه دوم خود ابراز امیدواری کرد: این بیداری اسلامی به مرگ رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان وی منتهی شود.
وی همچنین در خطبه اول خود که بیشتر جنبه عبادی داشت، تقوا را حالت خداترسی باطنی دانست و تاکید کرد: تقوا بهترین زاد و توشه سفر آخرت است.
‌مکارم‌شیرازی طنین الله اکبر را مایه پیروزی مسلمانان در جبهه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: طنین الله اکبر در کشورهای اسلامی سبب پیروزی نهایی آنان بر ظالمان خواهد شد.
وی عید سعید فطر را بهار بندگی خدا خواند و گفت: مراقب باشید درختان بارور تقوا خشک نشده و این تقوا و پاکی را که در رمضان به دست آورده‌اید تا سال آینده همچنان حفظ کنید.
استاد حوزه خاطرنشان کرد: صمیمیت، دوستی، دستگیری از مستمندان و رسیدگی به ایتام را پس از ماه رمضان ادامه دهید و انجام امور خیر را به ماه رمضان منحصر نکنید.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول