اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 33 درصدی کشته‌های تصادفات خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی از کاهش 33.3 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات ارجاعی به اداره کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 33 درصدی کشته‌های تصادفات خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضا نورس پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی در بررسی سوانح رانندگی استان اظهار داشت: در مردادماه امسال 24 نفر در تصادفات رانندگی استان خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند که از این تعداد 14 نفر مرد و 10 نفر زن بودند.
وی تصریح کرد: در این ماه 197 نفر از هموطنان نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که 142 نفر از آنان مرد و 55 نفر زن بودند.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تصریح کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30.1 درصد کاهش داشته است.
نورس تصریح کرد: از کل فوتیهای تصادفات مردادماه امسال 14 مورد در جاده‌های برون شهری، چهار مورد در جاده‌های درون شهری، چهار مورد در جاده‌های روستایی و خاکی  و دو مورد برون استانی رخ داده است.
وی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در روزهای چهارم و پانزدهم مردادماه به ترتیب با چهار و  سه کشته به وقوع پیوسته است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: یکی از عوامل کاهش آمار تصادفات فوتی و جرحی جاده‌های استان در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همزمان شدن با ماه مبارک رمضان و کاهش حجم سفرهای برون شهری و از طرفی رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه از سوی رانندگان است.
نورس با بیان اینکه معاینات بالینی بخش اعظمی از مراجعات به این سازمان را تشکیل میدهد، افزود: پرونده‌های مرتبط با سقط جنین درمانی، صدمات ناشی از تصادفات و جراحات، تعیین نقص عضو و از کارافتادگی، تطابق صدمات با نوع دیات، بررسی نوع آلت جارحه، بررسی نقص عضو، تعیین سن و موارد مرگ مشکوک از جمله پرونده‌هایی است که به این سازمان ارجاع میشود.
وی تاکید کرد: تصادفات جاده‌ای موجب افزایش هزینه‏های مستقیم مانند هزینه‏های درمانی ناشی از تصادفات و مراقبت از معلولان حادثه و غیرمستقیم نظیر ایجاد مشکلات روانی و افسردگی در افراد خانواده، از دست دادن نیروی کار فعال به صورت دایم یا موقت می‌ شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول