اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه اردبیل تهدید به استعفا کرد؛

انتقاد شدید از مقصر شدن راه و ترابری در تصادفات

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل با انتقاد شدید از اقدام پلیس در مقصر اعلام کردن مدیران راه و ترابری در وقوع تصادفات جاده‌ای، تهدید به استعفا کرد.

انتقاد شدید از مقصر شدن راه و ترابری در تصادفات
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد‌کریم هدایتی صبح امروز در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار داشت: ‌چگونه می‌توان مدیری را در تصادفات محکوم کرد که تلاش او در مسیر کاهش تصادفات بوده و سعی کرده است در دوران مدیریت با تکیه بر کارهای کارشناسی از هرگونه اقدام عجولانه و بدون زیرسازی مناسب اجتناب کند.
وی در ادامه بیان داشت: روسای راه و ترابری استان اردبیل به دلیل رویکرد جدید پلیس در مقصر تشخیص دادن مدیران فعلی راه و ترابری به جای محاکمه مدیران گذشته در وقوع تصادفات بیش از دو بار استعفا داده‌اند.
این مسئول اضافه کرد: نهایت بی‌انصافی است جاده‌ای که در دهه 60 آن هم با همت فرمانداران ساخته شده و دارای عیب و نقص متعدد است مقصر اصلی در وقوع تصادفات راه و ترابری تشخیص داده‌ شود، چرا که بسیاری از مدیران امروز ما به دلیل کارکرد مدیران گذشته به پای میز محاکمه کشیده می‌شوند تا جوابگوی کار نکرده باشند.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل ابراز داشت:‌ با این شرایط ماندن در پست و مدیریت جز دیوانگی و بی‌تدبیری نیست چرا که مدیر ما اعلام می‌کند که به جای اندک مزایای مدیریتی که دریافت می‌کند بهتر است به عنوان کارشناس در اداره حاضر باشد تا خود را موظف به پاسخگویی به شکایات متعدد و پرداخت دیه رانندگان متوفی که شاید مقصر تصادف خود او بوده است، نداند.
هدایتی اظهار داشت: ‌مدیر راه و ترابری چه گناهی را مرتکب شده است که طی سال به دلیل مقصر شناخته شدن راه در تصادفات به طور میانگین برای 9 مورد تصادف 900 میلیون تومان دیه پرداخت کند در حالی که در عمر مدیریتی خود یک سوم این مبلغ را نیز به عنوان حقوق و مزایا دریافت نکرده است.
وی گفت: ‌با قانون جدید راهنمایی و رانندگی زندگی اغلب مدیران ما به مخاطره افتاده و از سوی دیگر دیوان محاسبات اجازه نمی‌دهد مدیران بیمه مسئولیت را از محل اعتبارات عملیاتی کنند.
این مسئول ادامه داد: ‌اگر 20 سال گذشته رئیس و یا مدیر یک اداره راه و ترابری قصور و کوتاهی کرده امروز چرا باید مدیر ما پاسخگوی خطا و اشتباه او باشد در حالی که ما امروز پاسخگوی کرده‌ها و اعمال خود هستیم و نباید به خاطر دیگران تا پای دار به پیش برویم.
وی پیشنهاد کرد با همت کمیسیون ایمنی راه‌ها، کمیته‌ای در شهر‌های مختلف شکل گیرد تا میزان خطا و قصور و کوتاهی راه را در وقوع تصادفات ارزیابی کند تا با احصای نقاط ضعف بتوانیم موارد تاکید شده را اصلاح کنیم و گرنه از عدالت اسلامی به دور است که مدیر ما هر روز به خاطر یک پرونده تصادف در محاکم قضایی پاسخگو باشد که این در شان و حیثیت مدیران ما نیست.
مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل ضرورت لغو قانون مقصر شناخته شدن دستگاه‌های مختلف را در وقوع تصادفات بدون رعایت و مصالح کلان مدیریتی یادآور شد و افزود:‌ در شهرستان‌ها نیز نواقص مربوط به جاده‌ها و مسیر‌های حادثه‌خیز باید شناسایی شود تا با تخصیص اعتبار مناسب بتوانیم به رفع آن معایب و اصلاح نقاط حادثه‌خیز اقدام کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول