اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان:

50 درصد سهم تصادفات مربوط به خودروهای سواری است

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه سیستان‌وبلوچستان گفت: در پنج ماهه نخست امسال 50 درصد تصادفات در محورهای سیستان‌و‌بلوچستان مربوط به خودروهای سواری بوده است.

50 درصد سهم تصادفات مربوط به خودروهای سواری است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عبدالرضا صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اعلام مرکز کنترل ترافیک سیستم فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان، در پنج ماهه نخست در تعداد تصادفات فوتی سه درصد کاهش داشته‌ایم.
وی افزود: در این مدت در تعداد تصادفات جرحی 9 درصد افزایش، تعداد مجروحان 24 درصد افزایش و در مجموع در زمینه تعداد وقوع تصادفات در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شش درصد افزایش وقوع تصادفات داشته‌ایم.
فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 20 گشت نامحسوس برای طرح تابستان پیش‌بینی شده و این گشت‌ها تا پایان سال به صورت مقطعی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
صالحی ادامه داد: گشت‌های نامحسوس در تمامی محورهای مواصلاتی استان مستقر بوده و به محض مشاهده هرگونه تخلف سریعاً به واحدهای گشتی و یا پلیس راه بعدی اعلام و با راننده متخلف برخورد می‌شود.
‌وی ادامه داد: واحدهای گشتی پلیس‌راه با هرگونه حرکات مخاطره آمیز از قبیل لایی‌کشی، سبقت غیر‌مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه بدون اغماض برخورد می‌کند و اگر راننده خاطی در این موارد سابقه‌دار باشد، گواهینامه وی ضبط می‌شود.
‌فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مبنای قانون جدید بر اساس بازدارندگی از بروز حوادث و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رانندگی درست و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی است و اعمال قانون در اولویت بعدی قرار دارد.
صالحی گفت: 50 درصد تصادفات در پنج ماهه اخیر مربوط به خودروهای سواری با آمار 474 دستگاه است.
‌وی با بیان اینکه ساماندهی مدارس حاشیه راه‌ها در دستور کار پلیس راه قرار دارد، گفت: آموزش دانش‌آموزان توسط کارشناسان مربوطه و روان‌سازی ترافیک منطقه از دیگر اقدامات در دست اجرا است.
فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان یادآور شد: استفاده از توان و ظرفیت راهوران محله برای روان‌سازی ترافیک در محورهای روستایی از دیگر اقداماتی است که پلیس راه در دستور کار دارد و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه تجهیزات از جمله کلاه ایمنی، برچسب شب رنگ و بروشورهای آموزشی برای ارتقای سطح آموزشی آنها تلاش می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول