اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

اعتیاد عامل اصلی افزایش تصادف در چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تصادفات رانندگی از پیامدهای مصرف مواد مخدر صنعتی است.

اعتیاد عامل اصلی افزایش تصادف در چهارمحال‌و‌بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منصور فیروزبخت در نشست کمیته ایمنی راه‌ها در این استان اظهار داشت: جاده، نقص فنی خودرو و نیروی انسانی سه عامل تأثیرگذار در بروز تصادفات جاده‌ای است که در این میان نقش نیروی انسانی بسیار بارز تأثیرگذار است.
وی افزود: مصرف اعتیاد به‌ویژه داروهای روان‌گردان در بروز سوانح رانندگی و تصادفات تأثیر بسیار چشمگیری دارد.
فیروزبخت از کاهش سن ابتلا به مصرف مواد مخدر در این استان خبر داد و گفت: با افزایش قیمت مواد مخدر سنتی گرایش جوانان به سمت مواد صنعتی از جمله داروهای روانگردان بسیار بیش از گذشته شده است که جوانان با مصرف این مواد دچار توهم شده و تصادفات خطرناکی به وقوع می‎پیوندد.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مصرف مواد مخدر سنتی در افزایش آمار تصادفات بی‌تأثیر است، گفت: با توجه به اینکه شناسایی مصرف‌کنندگان مواد مخدر سنتی برای پلیس و نیروی انتظامی آسان است، مشکل اصلی فراروی نیروهای انتظامی شناسایی مصرف روانگردان‌ها است که به سرعت نیز در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی برای شناسایی بیولوژیک مواد مخدر صنعتی در پزشکی‌های قانونی این استان وجود ندارد، گفت: شناسایی مصرف‌کنندگان این مواد برای مأموران بسیار دشوار و در برخی از موارد غیرممکن است.
وی گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و به‎طور سازمان یافته از مبتلا شده جوانان به دام اعتیاد جلوگیری شود تا بتوانیم در مسیر حرکت به مست داشتن جامعه سالم حرکت کنیم.
فیروزبخت در ادامه با تأکید بر اینکه خانواده‌ها هوشیار باشند، هیچکس از اعتیاد در امان نیست، گفت: خانواده‌ها باید بدانند که هیچکس از این موضوع در امان نیست و اگر زودتر بتوانند اعتیاد فرزندان خود را تشخیص دهند درمان آنها راحت‌تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه مواد مخدر خطر بزرگی برای کل جامعه بشری محسوب می‌شود و مقابله با آن نیازمند عزم جدی است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش، پشتیبانی، پیگیری و با همت و عزم مسئولان بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای بهبود معتادان و مبارزه بی امان با قاچاقچیان برداشته و جامعه خود را از این آلودگی قرن پاکیزه کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول