اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد:

کاهش 24 درصدی تصادفات در 5 ماهه امسال

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در پنج ماهه امسال میزان تصادفات فوتی و خسارتی در استان اردبیل بیش از 24 درصد کاهش یافته است.

کاهش 24 درصدی تصادفات در 5 ماهه امسال
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معراج ظهیری در دومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل که صبح امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در پنج ماهه نخست 718 فقره تصادف در استان اردبیل رخ داده بود که امسال این تعداد به کمتر از 549 فقره رسیده که از نظر تعداد 169 فقره و از نظر درصد نیز 24درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس راه استان اردبیل یادآور شد: در پنج ماه نخست امسال با تلاش پلیس راه، راه و ترابری، هلال احمر اورژانس و سایر مجموعه‌های خدماتی و پلیسی تصادفات کاهش یافته است و یک سهولت تردد را در جاده‌ها شاهد بودیم.
وی افزود: حتی در مرداد ماه امسال نیز یک کاهش چشمگیر را در تصادفات فوتی و جرحی شاهد بودیم به طوری که در مرداد سال گذشته 39 مورد تصادف فوتی، منجر به فوت 39 نفر شده بود در حالی که مرداد ماه امسال 14 تصادف فوتی، منجر به فوت 15 نفر شده است که یک کاهش 44 درصدی را در تصادفات منجر به فوت برون شهری شاهد بودیم.
این مسئول در مورد تصادفات جرحی یک ماه گذشته بیان داشت: سال گذشته در مرداد ماه 52 مورد تصادف جرحی رخ داده بود که امسال این رقم به 37 مورد رسید که 15 فقره کاهش تصادفات و 29 درصد کاهش تصادفات جرحی را شاهد بودیم.
رئیس پلیس راه استان اردبیل در مورد تصادفات خسارتی نیز ابراز داشت: مرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته 33 درصد از نظر تعداد تصادفات خسارتی و در مجموع 31 درصد کاهش را در این تصادفات در استان اردبیل شاهد هستیم.
ظهیری در مورد وضعیت تصادفات پنج ماه نخست امسال در سه حوزه تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی گفت: در پنج ماه نخست سال گذشته در استان 91 فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته بود که 125 نفر در این تصادفات برون‌شهری جان خود را از دست داده بودند، در حالی که این تعداد در پنج ماهه نخست امسال به 68 فقره تصادف با 84 نفر منجر به فوت تبدیل شده است که یک کاهش 25 درصدی را در مجموع شاهد هستیم.
وی در مورد تصادفات جرحی پنج ماه نخست امسال نیز گفت: امسال 173 فقره تصادف جرحی در استان به وقوع پیوسته که نسبت به آمار 197 موردی سال گذشته با 9 درصد کاهش تصادفات را در این بخش شاهد بودیم.
این مسئول اضافه کرد: در پنج ماهه امسال 308 فقره تصادف خسارتی در استان اردبیل رخ داده است که در این باب نیز کاهش 30 درصدی را نسبت به رقم 437 مورد تصادف خسارتی در سال گذشته شاهد هستیم.
ظهیری در پایان اظهار داشت: بیشترین علل تصادفات در استان اردبیل که نیروی انسانی در آن دخیل بوده سرعت و سبقت غیر مجاز بوده به طوری که ما به شدت با رانندگان حادثه‌ساز برخورد کردیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول