اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران مطرح کرد:

موتورسیکلت عامل 34 درصد از تصادف‌ها

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مازندران گفت: در 34 درصد از تصادف‌ها، موتورسیکلت عامل اصلی است.

موتورسیکلت عامل 34 درصد از تصادف‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار علیرضا مسکنی شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل سالار دره ساری اظهار داشت: اگر موفقیتی حاصل می‌شود نتیجه همدلی و صمیمیتی است که بین اصحاب رسانه و نیروی انتظامی وجود دارد.
وی با بیان اینکه سخت‌ترین ماموریت نیروی انتظامی بحث پیام نوروز است، تصریح کرد: این موضوع در مازندران بسیار متفاوت از سایر استان‌ها است.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران از منظر گردشگری و جاده‌های مواصلاتی وضعیت ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در طرح نوروز 12 هزار نیرو به‌کارگیری کرد.
این مسئول با بیان اینکه نیروی انتظامی مازندران در طرح نوروز، رتبه دوم نیروهای انتظامی سراسر کشور را کسب کرد، ادامه داد: اصحاب رسانه در این ماموریت همپای ناجا بودند.
مسکنی یادآور شد: هر زمان که نیازمند اطلاع‌رسانی درباره یک موضوع به جامعه بودیم، اصحاب رسانه یاری‌گر ما بودند.
وی با اشاره به اینکه بحث دریا در مازندران از مسائل مهم است، گفت: طرح سالم‌سازی دریا، عفاف و حجاب و مبارزه با کسانی که اخلاق و رفتار اجتماع را مختل می‌کنند‌، اصحاب رسانه در همه ماموریت‌های ما حضور داشتند و نیروی انتظامی نیازمند مشارکت خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی است.
فرمانده انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، پل ارتباطی بین ما و خبرنگاران است.
وی با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات چاره‌ای جزء فرهنگ‌سازی نداریم، عنوان کرد: بسیاری از ضربه‌هایی که در مسائل اجتماعی با آن روبه رو هستیم ناشی از این است که هنوز در فرهنگ‌سازی ضعف داریم.
مسکنی با اشاره به قوانین جدید راهنمایی و رانندگی که به موجب آن، تفاوتی بین رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت نیست، افزود: در بسیاری موارد موتورسواران فکر می‌کنند فقط پلیس در مقابل آنها ایستاده و قهری به قضیه نگاه می‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه در 34 درصد از تصادف‌ها، موتورسیکلت عامل اصلی است، تصریح کرد: سالانه چند هزار نفر کشته می‌دهیم که بخشی از آنها راننده‌های موتورسیکلت هستند.
وی با اشاره به اینکه به فرهنگ سازی در همه مسائل جامعه باید بها دهیم، یادآور شد: در خصوص استفاده قلیان در قهوه خانه‌ها، این مراکز عمدتاً پذیرای افراد بیکاری و جوانانی است که ارزش وقت و جامعه را نمی‌دانند و بحث مبارزه با قلیان و امن کردن محیط هم نباید فقط برعهده پلیس باشد.
مسکنی با بیان اینکه در بسیاری از مسائل کش مکش داریم که باید حل شود، افزود: بسیاری از موسسه‌ها و ادارات در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند.
این مسئول با اشاره به اشغال پیاده‌روها توسط برخی کسبه، خط کشی‌های نامنظم و کاستی در انضباط درون شهری، گفت: این پدیده‌ها گاهی موجب بروز ناهنجاری می‌شود و پدیده‌ای که منجر به ناهنجاری شود نیاز است که پلیس ورود پیدا کند که البته با کار پلیس منافات دارد و به نتیجه هم نمی‌رسد.
وی یادآور شد: زیبنده ما نیست در مسائلی ورود پیدا کنیم که به راحتی قابل حل است مگر زمانی که بحث مقابله‌ای مانند دستگیری اشرار و باندهای قاچاق و پدیده‌هایی که پلیس باید با قوه قهریه برخورد کند.
مسکنی با اشاره به اینکه کسانی که در اجتماع مسئولیت دارند باید به خوبی ایفای نقش کنند، ادامه داد: بسیاری از کارها رها می‌شود به گونه‌ای که طی مدتی موجی ایجاد شده و ستاد و کارگروه تشکیل می‌شود، اما پس از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه در بسیاری از مسائل، محتاج اصحاب رسانه هستیم، گفت: نه اینکه به پلیس کمک کنند بلکه به جامع یاری‌رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاری، کار سخت  پیچیده، ظریف و کار بسیار خوبی است، یادآور شد: گاهی بیان خبرنگار جامعه را تکان می‌دهد، برخی حرکات را متوقف و برخی را شتاب می‌بخشد.
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه اعتقادم بر این است که خبرنگاران افراد موثری در جامعه هستند، ابراز داشت: گاهی یک نفر از شما با تولید خبر ممکن است از ده‌ها کمیته و ستاد بهتر جلوه کرده و موثرتر عمل کند و این ذات کار رسانه است.
مسکنی با اشاره به اینکه در برخی مسائل دور تسلسل زده و نتیجه‌ای هم نمی‌گیریم، خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که درد چیست تا درمان پیدا کنیم.
فرمانده انتظامی مازندران افزود: ایمان دارم که کار خبرنگاران می‌تواند حداقل در ایجاد نظم اجتماعی راهگشا بوده و باعث راحتی روان مردم شود.
وی با بیان اینکه در ساحل دریا تا چه اندازه پلیسی عمل کنیم و چقدر مردم در مقابل خود یگان ویژه ببینند، تصریح کرد: در این مساله که خیلی هم انتظامی و امنیتی نیست همه از پلیس توقع دارند و البته می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند.
مسکنی خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های سالم‌سازی دریا محیط رضایت بخشی باشد مردم به محلی نمی‌روند که احتمال خطر مرگ وجود دارد.
این مسئول یادآور شد: به ندرت می‌توان طرح سالم‌سازی دریا پیدا کرد که منظم و دل چسب باشد و بعد عنوان می‌کنند که 90 درصد غرقی‌ها خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا است و این موضوع نتیجه همین امر است.
فرمانده انتظامی مازندران متذکر شد: اگر طرح‌های سالم سازی خوب و مناسب داشته باشیم دیگر نیازی به حضور پلیس نیست و این مسائل به وجود نمی‌آید.
وی خطاب به اصحاب رسانه با بیان اینکه در مسائل اجتماعی ما را یاری کنید، عنوان کرد: هر گامی در حوزه مسائل اجتماعی، جامعه را به سمتی می‌برد که فرهنگ بالا رود.
مسکنی اذعان داشت: این گونه نیست که هر فردی را بازداشت می‌کنیم معاند باشد، برخی از بازداشت‌شدگان، افراد کم‌اطلاعی بودند و این گونه نیست مردم بخواهند لجبازی کنند بلکه برخی از این موارد در اثر کم‌اطلاعی است که پس از اطلاع، مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول