اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

انگلیس قیام رئیسعلی دلواری را فراموش نمیکند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: تاریخ انگلیس قیام رئیسعلی دلواری را فراموش نمیکند چرا که این کشور بعد از این قیام نتوانست به کشورهای اسلامی به‌ویژه در خلیج فارس تعرض کند.

انگلیس قیام رئیسعلی دلواری را فراموش نمیکند
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز همایش روز ملی مبارزه با استعمار در بوشهر اظهار داشت:قیلم رئیسعلی دلواری دینی و ولایتمدارانه، ضد استعماری، مردمی و ماندگار بود.
وی افزود: رئیسعلی دلواری و همرزمانش دل به دین و گوش به زبان عالمان و چشم به قلم مجتهدان داشتند، چرا که اگر هر حرکتی در فضای دین نباشد قطعا دچار انحراف و انحطاط میشود.
امام جمعه بوشهرتصریح کرد: قیام رئیسعلی به این دلیل ماندگار ماند چون مردمی بود و اخلاص حرف اول را میزد و هر کس با خدا بود موفق میشود و نامش ماندگار میماند.
صفایی بوشهری گفت: قیام رئیسعلی دلواری موجب شد که انگلیس اندیشه و طراحی تهاجم سخت و نظامی از سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه در خلیج فارس از سر به در کند.
وی بیان کرد: استان بوشهر با عبرت آموزی از اسلام اینچنین است که چون اصحاب امام حسین حتی لحظه‌ای مقام معظم رهبری را تنها نمیگذارد.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: اگر جهان یک طرف باشد، استان بوشهر جان در اندیشه‌های مقام معظم رهبری دارد و با جانمان از اسلام، دین، مملکت و حریم ولایت دفاع میکنیم.
صفایی بوشهری اظهار داشت: ما همواره مطیع رهبری هستیم چنانکه اسلام، ما چنین بودند چراکه ولایتمداری تنها حجت سیاسی است.
رئیسعلی دلواری در 12 شهریور 1294 هجری شمسی توسط یکی از عمال انگلیس در تنگ سفر بوشهر به درجه رفیع شهادت نایل شد.
سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نامگذاری شده است.
این همایش با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران، استاندار، امام جمعه بوشهر، مسئولان و پژوهشگران تاریخی در مجتمع فرهنگی و هنری 9 دی بوشهر در حال برگزاری است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول