اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

عید فطر کارگاه و نمادی از قیامت کبری است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: عید فطر کارگاه و نمادی از قیامت کبری بوده و مسلمانان با اقامه نماز عید فطر صحنه قیامت را تداعی می‌کنند.

عید فطر کارگاه و نمادی از قیامت کبری است
حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: مسلمانان در پایان این ماه پس از یک ماه مبارزه با نفس و جهاد اکبر، پیروزی و موفقیت خود را جشن می‌گیرند.
وی با بیان اینکه شاخصه عید شادی است، گفت: به طور معمول به سالگردهای شاد عید می‌گویند و عید قربان، مبعث و غدیر از اعیاد مهم بوده که شیعیان در آنها به جشن و سرور می‌پردازند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به معنای فطر بیان داشت: فطر به معنای خوردن و آشامیدن است و آغاز خوردن و آشامیدن پس از یک ماه روزه‌داری در عید فطر قرار دارد و انسان‌ها به فطرت خود مراجعه کرده و در وجود آنها حرکت جدیدی پس از پالایش و تصفیه شدن به وجود می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: در روایاتی از عید فطر به عنوان روز اجر و پاداش نام برده شده و مومنانی که در طول این ماه به  روزه و عبادت پروردگار پرداخته‌اند از این اجر و پاداش بهره‌مند می‌شوند.
قوامی با اشاره به اهمیت نماز و روز عید فطر گفت: نماز عید فطر شکرانه مبارزه یک ماهه با شیطان بوده و عید فطر یاد قیامت را زنده می‌کند و با خارج شدن مسلمانان از منازل برای اقامه نماز عید فطر یاد آخرت و قیامت زنده خواهد شد.
وی با بیان اینکه عید فطر کارگاه و نمادی از قیامت کبری است، بیان داشت: این روز نمادی برای جنب و جوش بوده و به طور دائم و مستمر بر برکات این روز افزوده می‌شود.
رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه همه مسلمانان به عید فطر اعتقاد دارند، عنوان داشت: این عید عامل وحدت بوده و فرصتی است که می‌توان جهان اسلام را به یکدیگر نزدیک کرد تا حرکتی هماهنگ ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: زکات فطره می‌تواند در حرکتی اقتصادی فقر را ریشه‌کن کرده و پرداخت زکات فطره مشکلات فراوانی را حل می‌کند و با اختصاص این زکات به مردم سومالی بخش عمده‌ای از مشکلات آنها کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول