اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

عید فطر نمایش گوشه‌ای از قیامت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرری عید فطر را پایان یک ماه بندگی دانست و گفت: عیدفطر نمایش گوشه‌ای از قیامت است.

عید فطر نمایش گوشه‌ای از قیامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز عید فطر شهرری با اشاره به اینکه عید فطر روز دریافت پاداش یک ماه بندگی و به زنجیر کشیدن شیاطین است، گفت:
عید فطر نمایش گوشه ای از روز قیامت است و در این روز روزه‌داران منتظر دریافت پاداش یک ماه بندگی از خداوند و به زنجیر کشیدن شیطان مضطرب و درمانده است.
امام جمعه موقت شهرری افزود: تلاوت قرآن، دعا، ذکر، احسان به دیگران و روزه‌داری از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان است که انجام این اعمال یک دوره آموزشی برای بندگی در 11 ماه دیگر از سال است و در ماه مبارک رمضان این دوره‌ها را آموختیم و این سیره و سلوک و آداب تا ماه مبارک رمضان سال آینده باید استمرار داشته باشد. 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در حقیقت نشانه متحد شدن روزه‌داران برای حفظ دستاوردهای یک ماه بندگی خداوند و سرپیچی از دشمنان و شیطان نفس است.
وی گفت: مومنین و روزه‌داران از زمانی که به سمت مصلی گام برمی دارند از سوی خداوند گناهان آنان بخشیده خواهد شد و از طرفی باید مواظب بود که شیطان در کمین نشسته تا در لحظه‌ای ثمره و پاداش یک ماه بندگی روزه‌داران را به آتش بکشد.
ابراهیمی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران و مسئولان فرهنگی کشور برای برگزاری لیالی قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر اظهار داشت: باید قدر این ایام را دانست و حریم الهی را برای همیشه حفظ کرد چراکه طبق آمار رسمی اعلام شده در این ایام جرم و جنایت کاهش یافته و حفظ حرمت‌ها و برادری و برابری به یک فرهنگ در آمده است. 
امام جمعه شهرری با اشاره به بیداری اسلامی عنوان کرد: به لطف الهی تا کنون پنج نفر از دیکتاتورهای ممالک اسلامی به زباله دان تاریخ پیوسته‌اند و در آینده نزدیک شاهد سقوط دیکتاتورهای بحرین و سعودی باشیم.
وی در ادامه بیان داشت: در این ایام روزه داران با قرائت قرآن، سحرخیزی و خواندن دعای این ایام و در هنگام افطار با خدای خویش به راز و نیاز پرداخته و ضمن طلب بخشش و مغفرت از معبود خویش برای دادن فرصتی دوباره به آنان برای ادای وظایف دینی شکر میکنند.
‌انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول