اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری:

عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری روز عید را روز عبرت گرفتن عنوان کرد و گفت: بر‌اساس روایات وارده روز عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است.

عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام کریم سرافراز ‌در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان سپاه این استان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: عید سعید فطر، عید بندگان پاک خداست.
وی افزود: از نظر اسلام روزی که انسان در بندگی خدا معصیت نکند آن روز عید است.
سرافراز با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع)، گفت: روز عید، روز عبرت گرفتن است، و روز عید فطر شبیه‌ترین روز به قیامت است، چراکه در قیامت عده‌ای که توشه نیک دارند خوشحال و آنان که خسران و ضرر در اعمالشان است، غمگین هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عید برای کسی است که روزه‌اش مورد قبول، سعی و تلاشش مشکور خداوند و گناهش بخشیده شده است.
وی افزود: عید فطر از اعیاد مهم و بزرگ در سنت اسلامی است که درباره آن احادیث و روایات بیشماری وارد شده و مسلمانان روزه‌دار از خوردن و آشامیدن امتناع ورزیده‌اند و پس از گذشت یک ماه در نخستین روز ماه شوال اجر و پاداشی را که خداوند به آنها وعده داده، از خداوند طلب میکنند.
سرافراز افزود: در کشورهای اسلامی، عید سعید فطر از ارزش و اهمیت فراوانی برخوردار است و مسلمانان از چند روز قبل خود را برای این روز عزیز آماده می‌کنند و پس از انجام اعمال مخصوص، با پرداخت زکات فطریه به کمک محرومان و مستمندان می‌شتابند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز عید فطر‌ گفت: نماز عید فطر نمایشگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان است از این رو باید مورد توجه ویژه مردم قرار گیرد، چرا که بعد از یک ماه عبادت و خودسازی در ماه رمضان شاهد حضور یکپارچه مردم در نماز عید فطر هستیم.
سرافراز ادامه داد: بعد از یک ماه روزه‌داری، خالص شدن و تقویت تقوا انسان از آلودگی و گناه پاک شده و توانایی ترک گناهان را در خود می‌یابد و نتیجه زحمات خود در این ماه مبارک را مشاهده می‎کند از این رو در عید فطر با شرکت در نماز از خداوند استمرار این حالات را مسئلت دارد.
در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام مهران سرافراز از قاریان برجسته و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعای وداع با ماه مبارک رمضان قرائت شد.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول