اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

مواظبت از انتخابات پشتوانه امنیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر فردوس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات امسال گفت: مواظبت از انتخابات، پشتوانه امنیت کشور است.

مواظبت از انتخابات پشتوانه امنیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا کامجو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر فردوس اظهار داشت: تقوا یعنی اینکه انسان در همه کارها مراقب باشد تا کار مطابق رضای خدا و امر الهی انجام شود.
وی تقوا را حیات بخش زندگی فردی و اجتماعی دانست و افزود: اگر ملتی تقوا داشته باشد از عزت دنیا و آخرت برخوردار و فضای جامعه سالم و محبت آمیز، همراه با تعاون و همکاری بین آحاد مردم می‌شود.
امام جمعه موقت فردوس با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات امسال تصریح کرد: از هم اکنون لازم است تا بنیان‌های تقوا خصوصاً تقوای سیاسی در جامعه مستحکم شود.
کامجو یادآور شد: سیاست آمیخته با معنویت و اخلاق است و اگر سیاست از اخلاق سرچشمه بگیرد و با اخلاق سیراب شود برای مردمی که با آن مواجه هستند کمال و راه بهشت است.
وی گفت: اگر سیاست از اخلاق جدا و سیاست‌ورزی وسیله کسب قدرت و ثروت برای پیش برد کار شود این سیاست هم برای سیاست‌ورز آفت و هم برای مردمی که نمونه آن جبهه‌های مقابل حضرت علی (ع) در 5 سال خلافت ظاهری است و هزاران نفر به سبب آن کشته شدند.
خطیب جمعه فردوس اجتناب از بدگمانی و بددلی و ترویج گفتارهای گناه آمیز در جامعه را از راهکارهای قرآن برای ایجاد تقوای سیاسی در جامعه عنوان کرد.
کامجو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید فطر، نیاز بزرگ کشور را اتحاد و همدلی بین مردم دانست و افزود: اگر بین ما کدورت، بددلی، بدجنسی و ناسازگاری وجود داشته باشد نمی‌توانیم به وظیفه بزرگی که متوجه ملت ماست، عمل کنیم.
وی به فرارسیدن هفته تعاون اشاره کرد و یادآور شد: رشد بخش تعاون پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان فردوس بسیار بالاست به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد تعاونی‌های شهرستان از دو تعاونی به 220 تعاونی رسیده است.
خطیب جمعه فردوس یادآور شد: بیش از 60 درصد تعاونی‌های شکل گرفته در شهرستان مربوط به دولت نهم و دهم است و این نشان از توجه مسئولان به حل مشکلات مردم است.
کامجو با اشاره به قیام 17 شهریور و کشتار جمع زیادی از مردم بی دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران گفت: 17 شهریور ثابت کرد که نهضت عقیده از هیچ دشمن و قدرت و توطئه‌ای هراس ندارد.
وی افزود: روز 17 شهریور درس پایداری و استقامت برای آیندگان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و در تاریخ انقلاب ما روزی انسان‌ساز است.
امام جمعه موقت فردوس همچنین با اشاره به روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی تصریح کرد: توجه به عمق بخشی به بحث سوادآموزی برای انتقال آداب زندگی، معاشرت، بقای دانش و سواد برای نوآموزان بسیار مهم است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول